Marki, organizacje i instytucje codziennie korzystają z platform mediów społecznościowych, aby łączyć się ze swoimi odbiorcami, zwiększać świadomość oraz przyciągać potencjalnych klientów i biznes.
Dzięki zaangażowaniu obserwatorów w jednej lub kilku głównych sieciach społecznościowych marki mogą skutecznie rozpowszechniać informacje o kampaniach, nowych inicjatywach oraz nowych produktach i usługach. Jednak samo posiadanie 1000 fanów na Facebooku lub 200 obserwujących na Twitterze nie jest najlepszym wskaźnikiem sukcesu w mediach społecznościowych.
Możliwe jest posiadanie tysięcy obserwujących, którzy nigdy nie czytają twoich postów ani nie klikają twoich linków. Kluczem do sukcesu jest zbudowanie dobrze prosperującej społeczności online Twoich idealnych fanów, którzy będą aktywnie angażować się w Twoje treści, udostępniać je w swoich sieciach i ostatecznie stać się płacącymi klientami.
Potrzeba pracy, aby to ustalić, ale ten wysiłek może się opłacić.
Chcesz poszerzyć grono odbiorców w mediach społecznościowych? W tym poście przyjrzymy się jedenastu prostym sposobom, dzięki którym możesz zwiększyć liczbę obserwowanych w mediach społecznościowych.
Konkursy mogą być świetnym sposobem na polubienie nowych osób i obserwowanie Twoich kont, a jednocześnie na utrzymanie zaangażowania obecnych fanów na Twojej stronie.
Warto poeksperymentować z konkursami w każdej sieci społecznościowej, w której jesteś aktywny. Oto kilka przykładów konkursów w mediach społecznościowych:
Wskazówki dotyczące udanego konkursu w mediach społecznościowych:
Wizualizacje są bardzo skuteczne w mediach społecznościowych, więc pamiętaj, aby do każdego posta dołączyć przyciągający wzrok, kolorowy obraz lub grafikę.
Rozważ te statystyki marketingu wizualnego opracowane przez HubSpot :
Możesz użyć bezpłatnych narzędzi do projektowania graficznego, takich jak Canva , aby dodać grafikę do swoich wpisów na blogu i postów w mediach społecznościowych.
Wideo to najbardziej angażujący rodzaj treści na każdej platformie mediów społecznościowych , więc jeśli możesz, dobrze jest stworzyć przynajmniej jakąś formę treści wideo, aby zmaksymalizować zaangażowanie.
Pamiętaj, aby przesłać swój film bezpośrednio na wybraną platformę, zamiast zamieszczać link do zewnętrznej witryny (np. YouTube). W ten sposób Twój film będzie odtwarzany automatycznie, gdy ludzie na nim wylądują podczas przewijania swoich kanałów, przyciągając więcej uwagi.
Wiele wyświetleń może prowadzić do zwiększenia zasięgu, zaangażowania i ekspozycji Twojej marki.
Czy wiesz, że 83% Twoich fanów na Facebooku i 71% Twoich obserwujących na Twitterze oczekuje teraz odpowiedzi od Ciebie tego samego dnia, w którym zadają pytanie na każdej z platform?
W rzeczywistości 32% użytkowników Twittera oczekuje teraz odpowiedzi w ciągu zaledwie 30 minut.
Zapewnij swoim obserwującym fantastyczne wrażenia użytkownika w mediach społecznościowych, będąc wyjątkowo responsywnym. Wysłuchaj ich potrzeb i odpowiednio reaguj.
Powinieneś także starać się publicznie rozpoznawać osoby, które przesyłają dalej, dodają do ulubionych i wspominają o Twojej organizacji na Twitterze, a także dziękować użytkownikom, którzy komentują na Instagramie i YouTube.
Kiedy sprawisz, że Twoja społeczność internetowa poczuje się wysłuchana i doceniona, jest bardziej prawdopodobne, że staną się zachwyconymi fanami i Twoimi najbardziej lojalnymi ambasadorami mediów społecznościowych.
Twoje zdjęcia profilowe i banery to jedne z najlepszych i najczęściej oglądanych elementów profilu społecznościowego. Użyj tych wizualnych narzędzi, aby zaprezentować wpływ swojej pracy oraz historie osób, które korzystają z Twoich usług.
Na Facebooku rozważ zmianę zdjęcia na okładkę przynajmniej raz w miesiącu i pamiętaj, aby napisać świetny podpis.
Na Twitterze użyj swojego zdjęcia profilowego i zdjęcia na banerze, aby podkreślić swoją wspaniałą pracę.
Nie rozciągaj i nie pikseluj poziomej wersji swojego logo — nikt nie chce łączyć się tylko z logo w mediach społecznościowych. Personalizuj, humanizuj i dostosowuj każdy kanał, jaki możesz, za pomocą wizualnego obrazu, który mówi wiele.
Upewnij się również, że używasz odpowiednich rozmiarów obrazów w mediach społecznościowych dla każdej platformy.
Daj zarówno potencjalnym, jak i obecnym fanom powód, aby śledzić Cię na wielu platformach.
Nie rób tego po prostu „ustaw i zapomnij” za pomocą ogólnych, automatycznych linków wysyłanych na wszystkie kanały mediów społecznościowych. Dostosuj swoje treści do użytkowników każdego kanału.
Na przykład, powinieneś używać Twittera do dzielenia się najnowszymi wiadomościami i alertami w czasie rzeczywistym, podczas gdy możesz używać Facebooka, aby opowiadać bardziej przekonujące, dłuższe historie o ludziach, którzy czerpią korzyści z Twojej pracy.
Powinieneś starać się strategicznie wykorzystywać każdy kanał mediów społecznościowych w oparciu o jego mocne strony i dane demograficzne oraz dać odbiorcom docelowym dobry powód, aby połączyć się z Tobą w tej konkretnej sieci.
Jaką wartość zapewniasz? Co oferujesz, co zachęci ich do pozostania na bieżąco?
Pomyśl o powodach, dla których ludzie korzystają z każdej sieci, a następnie opracuj plan konsekwentnego publikowania i udostępniania treści, które będą rezonować z konkretnymi odbiorcami, niezależnie od tego, gdzie się gromadzą online.
Skuteczną strategią angażowania obserwatorów jest zachęcanie ich do oznaczania innych osób, które mogą skorzystać z określonego posta lub cieszyć się nim.
Jeśli opublikujesz inspirujący cytat, napisz „Oznacz znajomego, który dziś tego potrzebuje”; Jeśli udostępniasz film o Dniu Matki, zachęć swoją społeczność internetową do oznaczenia znajomego (lub lepiej znajomych), który wiele dla nich znaczy i z którym chciałby podzielić się Twoją wiadomością.
Najlepiej byłoby, gdyby te nowe osoby można było wciągnąć do owczarni i dołączyć do twoich obserwujących w mediach społecznościowych.
Ale słowo ostrzeżenia - upewnij się, że używasz tej metody oszczędnie i tylko tam, gdzie ma to sens, w przeciwnym razie może wyglądać na spam.
Istnieją dwa świetne sposoby wykorzystania hashtagów w celu zwiększenia liczby obserwujących w mediach społecznościowych:
Proponuję używać jednego popularnego tagu na tweet lub post na Instagramie, np. #OOTD (strój dnia), #TBT (czwartek z powrotem), #fail (oczywisty), #FOMO (strach przed pominięciem) itp. .
Istnieją tysiące hashtagów – wejdź na Hashtags.org i Hashtagify.me , aby znaleźć te, które są odpowiednie dla Twoich odbiorców i treści.
Regularnie sprawdzam mój kanał na Twitterze, aby zobaczyć, co jest trendy na dany dzień. Jeśli jest to coś, co moim zdaniem mogłoby zainteresować moich obserwujących, udostępniam tweeta z odpowiednim hashtagiem.
Na przykład w poniedziałek możesz użyć modnego hashtagu #MondayMotivation, aby podzielić się cytatem lub inspirującą historią ze swoimi obserwatorami.
Osoby wyszukujące ten konkretny hashtag mogą natknąć się na Twój post i miejmy nadzieję, że Cię sprawdzą, a nawet będą Cię obserwować.
Zwróć uwagę na Frederiction SPCA , agencję zajmującą się adopcją i ochroną zwierząt, która często udostępnia na swojej stronie zabawne memy i zdjęcia.
Marki, które pokazują trochę człowieczeństwa i humoru, dobrze sobie radzą w mediach społecznościowych – ale to powiedziawszy, zawsze powinieneś upewnić się, że każda treść, którą udostępniasz, ma sens dla konkretnej grupy odbiorców i głosu Twojej marki.
Nie ma sensu dzielić się kocimi memami dla samego dzielenia się kocimi memami. Nawet jeśli takie posty zdobędą kilka polubień, może to zmylić Twój przekaz, co nie pomoże w szerszym wysiłku budowania marki (tj. nawiązania kontaktu z odpowiednimi osobami dla Twojej organizacji).
Zwiększenie sukcesu w mediach społecznościowych często wiąże się z alokacją wydatków na reklamę, jakkolwiek by to nie było ograniczone.
Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby odbiorców i zwiększenie widoczności jest zainwestowanie niewielkiej kwoty w płatne reklamy społecznościowe. Dobrze zrobione, płatne reklamy w mediach społecznościowych mogą promować Twoje treści, zwiększać konwersje i pomagać w dotarciu do nowych osób.
Precyzyjne kierowanie na odbiorców pozwala skoncentrować reklamy na „ciepłych” odbiorcach – osobach, które odwiedziły Twoją witrynę (jeśli używasz piksela Facebooka ), osobach, które subskrybują Twoją listę e-mailową oraz Twoich obecnych fanów i obserwatorów.
W szczególności zaawansowane opcje Facebooka mogą być niezwykle korzystne w docieraniu do właściwych osób dzięki płatnemu zasięgowi.
Niektórzy zakładają, że kupowanie fanów i obserwujących jest skrótem do budowania ogromnej społeczności internetowej. To nie tylko zła praktyka, ale w dużej mierze okaże się większym problemem niż jest to warte.
Największym problemem jest to, że zanieczyszcza publiczność profilami robotów, co zrujnuje wiedzę o odbiorcach, ograniczy bieżącą wydajność, a ostatecznie ograniczy organiczny zasięg Twoich postów. I to zanim rozważysz reklamy. Na przykład, jeśli spróbujesz wzmocnić jeden ze swoich postów na Facebooku, system Facebooka będzie chciał pokazać go większej liczbie osób, takich jak te, które już obserwują Twoją Stronę. Zasadniczo płacisz za dotarcie do botów, a te same konsekwencje dotyczą różnych innych środków kierowania reklam.
Powinieneś skupić się na tworzeniu postów i dzieleniu się informacjami, które przyciągną odpowiednie osoby - osoby, które musisz zaangażować, podjąć działania i kultywować, aby uzyskać głębszą relację wzdłuż linii.
W przypadku strategicznego i przemyślanego wykorzystania platformy mediów społecznościowych mogą być świetnym sposobem dla marek i organizacji na łączenie się z interesariuszami, pielęgnowanie lojalnych obserwujących oraz poszerzanie ich zasięgu i odbiorców.
Wypróbuj niektóre z tych taktyk, aby zacząć budować swoje media społecznościowe już dziś.