Jak stworzyć portfolio, jeśli nie mieliśmy jeszcze Klientów?

Portfolio projektowe to doskonały sposób na zademonstrowanie swoich umiejętności jako freelancera. Jako projektant stron internetowych konkurujesz z tysiącami, jak nie milionami innych projektantów stron www (bejmując cały świat). Dlatego musisz mieć mocne portfolio, aby znaleźć dobrze płatną pracę w zakresie projektowania stron internetowych w tak konkurencyjnej przestrzeni. Silne portfolio wyróżnia Cię spośród innych. Brak klientów może jednak utrudniać dostrzeżenie swojego portfela i nabranie rozpędu.

Jak stworzyć portfolio bez Klientów?

Spis treści

Ludzie zazwyczaj budują portfolia na podstawie projektów, które wykonują dla klientów. Dlatego wydaje się mało prawdopodobne, aby nowy projektant stron internetowych bez klientów miał silne portfolio. Jest to jednak osiągalne. Możesz zbudować portfolio projektowe bez klientów, a dowiesz się, jak to zrobić w tym poście.

Co składa się na dobre portfolio projektowe?

Dobre portfolio powinno prezentować najlepsze prace, ponieważ większość klientów chce zobaczyć Twoje najlepsze prace. Jednak twoja najlepsza praca może nie być pracą dla klienta. Poza tym, ważniejsze od pokazywania najlepszych prac jest pokazanie swojej wszechstronności.

Bycie wszechstronnym projektantem stron internetowych zapewni ci więcej miejsc pracy niż bycie ekspertem w jednym typie projektowania stron internetowych. Warto zauważyć, że nie trzeba mieć wielu klientów, aby być wszechstronnym w projektowaniu stron internetowych. Zamiast tego stajesz się wszechstronny, podejmując różne projekty.

Dobre portfolio projektowe powinno zawierać profesjonalne rekomendacje. Referencje od poprzednich klientów są tutaj cenne, ale każdy może cię polecić. Może to być przyjaciel projektanta stron internetowych, współpracownik, a nawet nauczyciel.

Ponadto dobre portfolio powinno zawierać prace niezwiązane z klientem; nawet jeśli masz tysiące poprzednich klientów, prezentowanie osobistych projektów jest nadal idealne. Pokazuje, że Twój rozwój jako projektanta stron internetowych nie ogranicza się do tego, o co proszą Cię klienci.

Wiele innych czynników składa się na dobre portfolio, ale te punkty są najważniejsze, jeśli chodzi o pokazanie swoich umiejętności. Możesz zbudować portfolio, które je obejmuje, nawet jeśli nie masz klientów.

Jak zbudować portfolio projektowe przy zerowej liczbie klientów

Możesz wypróbować wszystkie lub niektóre z tych metod, aby zbudować portfolio projektowe, jeśli nie masz klientów.

1. PODEJMUJ WYZWANIA PROJEKTOWE

Prostym sposobem na zbudowanie silnego portfolio projektów internetowych jest rywalizacja w wyzwaniach. Jest to pomocne niezależnie od tego, czy masz klientów, czy nie.

Zwycięstwo w konkursie projektowym jest jak ukończenie na szczycie klasy. Pokazuje, że jesteś najlepszym projektantem stron internetowych w pokoju i typem projektanta stron internetowych, którego klienci chcą zatrudnić. Ogólnie rzecz biorąc, podejmowanie wyzwań projektowych pomoże wyostrzyć twoje umiejętności.

Możesz brać udział w konkursach organizowanych przez renomowane społeczności projektantów stron internetowych. Takie konkursy można znaleźć na stronach takich jak 99designs i Design Crowd . Najczęściej wygrana w wyzwaniu projektowania stron internetowych zapewni ci pracę.

2. REALIZUJ OSOBISTE PROJEKTY

Realizacja osobistych projektów przypomina rywalizację w wyzwaniach. Jednak w tym przypadku rzucasz sobie wyzwanie.

Czy miałeś kiedyś wyjątkowy pomysł na stronę internetową? Nie czekaj, aż klient poprosi Cię o zbudowanie takiej strony. Zamiast tego możesz rozpocząć projekt samodzielnie. Następnie, jeśli Ci się uda, możesz z dumą prezentować projekt w swoim portfolio.

Gdy zdobędziesz klientów, nie będziesz musiał ich przekonywać, że poradzisz sobie z takimi zadaniami; osobisty projekt jest tego dowodem.

Możesz zrealizować dowolną liczbę osobistych projektów, bez względu na to, jak proste lub złożone. Co więcej, nie zawsze musisz je wypełniać. Nawet nieudane projekty osobiste mogą być częścią Twojego portfolio.

3. KLONUJ STRONY INTERNETOWE

Kiedy większość klientów skontaktuje się z Tobą, będzie chciała, abyś stworzył witrynę internetową podobną do istniejącej witryny. Możesz zyskać przewagę, klonując niektóre popularne strony internetowe i prezentując projekty w portfolio.

Twoja umiejętność zbudowania od podstaw repliki profesjonalnej strony internetowej świadczy o Twojej wiedzy. Ponadto najprawdopodobniej nie uzyskasz 100% dopasowania do oryginalnej wersji. Twoja wersja może zawierać ulepszenia, które docenią kolejni klienci.

Ponadto niektórzy projektanci stron internetowych specjalizują się w klonowaniu. Załóżmy, że planujesz świadczyć takie usługi klientom. W takim przypadku wyświetlenie wcześniej sklonowanych projektów stron internetowych to wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć mocne portfolio.

4. TWÓRZ STRONY INTERNETOWE DLA RODZINY I PRZYJACIÓŁ

Twoja rodzina i przyjaciele to potencjalni klienci. Dlatego możesz zaoferować im tworzenie stron internetowych, nawet jeśli jest to bezpłatne. Następnie powinieneś dołączyć pracę do swojego portfolio.

Jeśli na przykład twój znajomy lub krewny prowadzi działalność offline, możesz zaproponować utworzenie strony internetowej, aby zapewnić mu obecność w Internecie.

Nawet jeśli ostatecznie nie będą korzystać z witryny, możesz dołączyć ją jako projekt demonstracyjny do swojego portfolio.

5. CZERP INSPIRACJĘ OD INNYCH

Nie jesteś jedynym projektantem stron internetowych bez klientów, który chce zbudować silne portfolio. Dlatego możesz czerpać inspirację od innych.

Dribbble , platforma społecznościowa dla projektantów, to jedna z najlepszych dostępnych opcji. Dribbble pozwala znaleźć tysiące nowych i doświadczonych projektantów stron internetowych o różnym portfolio.

Możesz przeskanować portfolio, zbadać zawartość i spróbować odtworzyć to, co możesz w swoim. Co więcej, możesz nawet zbudować portfolio bezpośrednio na Dribbble.

Podsumowanie

Brak klientów nie powinien zniechęcać Cię jako nowego projektanta stron internetowych. Nadal możesz zbudować solidne portfolio projektowe za pomocą metod omówionych w tym artykule.

Po utworzeniu portfolio możesz go użyć do zabezpieczenia miejsc pracy. Następnie możesz zaktualizować portfolio o najlepsze prace klientów.

Przeczytaj także:

Należymy do IT AGENCJA

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

POLECAMY:
  • Klimatyzacja Kraków
  • Wentylacja Krakówrekuperacja Kraków
Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram