Dlaczego moja strategia link building nie działa?

Jeśli chodzi o  budowanie linków dla SEO , wyniki pomiarów mogą być różne.

Dlaczego mój link building nie działa?

Spis treści

Ale to frustrujące, kiedy aktywnie prowadzisz wysokiej jakości działania informacyjne, a Twoja kampania budowania linków nadal nie przynosi oczekiwanych (lub potrzebnych) rezultatów .

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​kampanie budowania linków zwykle kończą się niepowodzeniem z jednego lub więcej z następujących powodów:

  • Twoje linki pochodzą ze źródeł niskiej jakości (np. katalogi linków niskiej jakości)
  • Twoje linki nie są różnorodne, trafne ani naturalne
  • Twoje linki są nadmiernie zoptymalizowane pod kątem określonego tekstu zakotwiczenia
  • Twoje treści nie pasują do celu wyszukiwania (za długie LUB za krótkie LUB nie odpowiadają na zapytanie użytkownika)
  • Twoje treści są niskiej jakości lub kanibalizują się z innymi treściami w Twojej witrynie
  • Twoja branża i odpowiadające jej słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne

Niektóre z poniższych informacji powinny być w stanie odkryć przynajmniej kilka problemów nękających kampanię budowania linków.

Dlaczego więc Twoje kampanie budowania linków nie działają?

Zastanówmy się nad tym głębiej.

Jak budowanie linków powinno „działać”

Po pierwsze, porozmawiajmy o tym, jak budowanie linków ma „działać” i o różnych sposobach, w jakich budowanie linków może się nie udać. Prawdopodobnie rozumiesz, że celem jest ustanowienie lub zdobycie linków prowadzących z powrotem do Twojej domeny, aby czerpać korzyści ze zwiększonego autorytetu i ruchu — więc jak możesz stwierdzić, czy Twoja strategia działa, czy nie?

  • Trwałość łącza. Nic w Internecie nie jest naprawdę trwałe — przynajmniej to, o czym wiemy — ale w większości tworzone linki powinny tak wyglądać. Jedną z największych zalet link buildingu jest jego zdolność do akumulacji; ponieważ wszystkie Twoje linki pozostają na swoim miejscu przez czas nieokreślony, będą one nadal przynosić zyski z ruchu i wzajemnie wykorzystywać swój autorytet w celu dalszego ulepszania Twojej kampanii w miarę upływu czasu.Jeśli Twoje linki zostaną usunięte lub jeśli z innych przyczyn nie będą w stanie spełnić tego warunku obowiązek, Twoja kampania tworzenia linków prawdopodobnie nie zadziała. Jeśli linki się nie trzymają lub zauważysz, że wykres linków jest nękany zepsutymi linkami, prawdopodobnie będziesz musiał naprawić zepsute linki, angażując się w kampanię tworzenia zepsutych linków, aby przywrócić je do trybu online.
  • Zwiększenie ruchu odsyłającego. Tworzenie linków powinno również zwiększyć ruch z witryn odsyłających; każdy nowy link, który utworzysz, służy jako kolejny portal do Twojej witryny, a jeśli ten portal jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, przynajmniej część Twoich czytelników powinna być skłonna do kliknięcia. W miarę tworzenia większej liczby linków na źródłach o wyższym autorytecie i dalszego czerpania korzyści ze starych linków całkowity ruch odsyłający powinien wykazywać stałą tendencję wzrostową. Jeśli Twój wzrost spowalnia do znikomego indeksowania lub, co gorsza, jeśli ruch zaczyna odmów, masz problem na rękach.
  • Zwiększanie autorytetu domeny i ruchu organicznego . Podobnie, w miarę postępów w budowaniu linków, powinieneś zauważyć zarówno rosnący autorytet domeny, jak i organiczny wzrost ruchu. Wzrost autorytetu domeny wskazuje, że budujesz pozytywną dynamikę dzięki liczbie i różnorodności linków, które tworzysz do swojej witryny, i możesz obliczyć tę liczbę za pomocą Open Site Explorer firmy Moz lub podobnego narzędzia. Jeśli Twój autorytet domeny znajduje się w stagnacji lub zaczyna spadać, jest to znak, że Twoja kampania jest zagrożona. Jeśli Twój autorytet domeny rośnie, Twój ruch organiczny również powinien zacząć rosnąć, ponieważ Twoje ogólne rankingi wyszukiwania wzrosną; jeśli tak nie jest, coś nie działa poprawnie.
  • Nowe możliwości i wzrost reputacji. W trakcie kampanii budowania linków powinieneś spotykać się ze stałym strumieniem nowych możliwości i wzrostem reputacji. Oznacza to, że powinieneś stopniowo utorować sobie drogę do większych wydawców o wyższym autorytecie; jeśli znajdziesz się w pułapce tej samej garstki wydawców, z którą zaczynałeś, robisz coś źle. Chociaż reputacja jest powiązana z tym dynamicznym wzrostem, jest to odrębna koncepcja, którą znacznie trudniej zmierzyć; jeśli czujesz, że nie umacniasz swojej marki jako autorytetu w branży, może to oznaczać, że budowanie linków również nie działa tak dobrze.

Wszystkie te ogólne problemy wskazują, że prawdopodobnie coś jest nie tak z Twoją kampanią. Nawet jeśli zarabiasz w niektórych obszarach, zakłócenie wzrostu w jakimkolwiek innym wystarczy, aby uzasadnić bliższą kontrolę; wykrywanie i korygowanie problemów w kampanii zawsze może ją wzmocnić.

Istnieje więc wiele różnych możliwych problemów do rozwiązania, więc dzielę je na dwie główne grupy: problemy wysokiego poziomu i problemy podstawowe.

Zagadnienia wysokiego poziomu

Najpierw są kwestie wysokiego poziomu; są to ogólne problemy z twoim podejściem, nadrzędną strategią i sposobami jej realizacji. Nie są one specyficzne dla żadnego aspektu kampanii, ale jeśli istnieją, mogą wpływać na prawie wszystkie aspekty kampanii.

Niedostępność wydawcy

Jednym z najskuteczniejszych sposobów tworzenia linków jest tworzenie treści dla gości, które mają być prezentowane w publikacjach poza witryną; zapewnia to kontekst dla twojego łącza, daje dobry pretekst do wyróżnienia się w witrynach o wysokim autorytecie i zapewnia cykliczną platformę do rozwoju. Jeśli jednak nie możesz znaleźć drogi do witryny wydawcy, co zwykle ma miejsce, ta opcja jest dla Ciebie zamknięta.

W przypadku tej strategii należy spodziewać się odrzucenia; bez względu na to, jak autorytatywny jesteś lub jak mocne są twoje argumenty, niektórzy wydawcy po prostu nie będą zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Ale jeśli będziesz konsekwentnie odrzucany i nie będziesz w stanie zdobyć pierwszego gościnnego miejsca ani awansu do innego wydawcy, nie będziesz mógł się rozwijać.

Istnieje kilka możliwych czynników wpływających tutaj:

  • Status i reputacja. Po pierwsze, Twój status i/lub reputacja mogą nie być wystarczające, aby otrzymać miejsce gościnne. Standardy wydawców różnią się od bardzo restrykcyjnych po powszechnie dostępne, ale jeśli nie masz portfolio treści, które mogłoby wykazać twoje umiejętności, lub wystarczającej obecności w Internecie, aby udowodnić swoje doświadczenie i wiedzę, nadal możesz spotkać się z odrzuceniem. Możesz pokonać tę przeszkodę, poświęcając więcej czasu na swoją osobistą markę , budując swoje profile w mediach społecznościowych i obserwując je oraz rozwijając więcej treści na swoim osobistym blogu. Jeśli masz garść mocnych, oryginalnych treści do pokazania i imponującą liczbę obserwujących, powinieneś być w stanie zrobić wrażenie na pierwszej linii wydawców.
  • Wybór wydawcy. Jeśli masz już przyzwoitą reputację, ale wciąż spotykasz się z odrzuceniem, rozważ wybór wydawców. Jeśli kierujesz reklamy do wydawców o wysokim autorytecie, którzy obsługują krajową grupę ekspertów bez poświadczeń potwierdzających Twoją pracę, trudno będzie Ci zostać zaakceptowanym. Rozważ rozpoczęcie od kierowania reklam do wydawców o niższym autorytecie, większej liczby wydawców lokalnych lub wydawców bliżej związanych z Twoją niszą. Zawsze możesz awansować do większych wydawców, budując dla siebie lepszą reputację.

Jakość treści

Jakość treści może wpływać na kampanię na wiele różnych sposobów; jakość treści może pośrednio wpływać na siłę Twojego linku, może mieć wpływ na to, którzy wydawcy Cię zaakceptują, a nawet może decydować o tym, czy Twój link pozostanie na swoim miejscu, czy zostanie usunięty. Oczywiście jakość treści jest ważnym czynnikiem dla wielu aspektów SEO , więc praca niskiej jakości praktycznie zagwarantuje nieskuteczność Twojej kampanii link buildingowej.

Istnieją setki zmiennych i kwestii związanych z jakością treści, ale oto niektóre z najważniejszych w odniesieniu do kampanii budowania linków:

  • Głębia, zwięzłość i sformułowanie. „Jakość” to niejasny termin, który odnosi się do wielu wymiarów pracy pisemnej, w tym głębi, zwięzłości i elokwencji sformułowań. Głębsze elementy prawie zawsze sprawdzają się lepiej w budowaniu linków; „głębokie” fragmenty to takie, które zawierają wiele zewnętrznych badań i zagłębiają się w szczegóły danego tematu. Dzięki temu jest bardziej prawdopodobne, że zostaną opublikowane, przyciągną uwagę i przyciągną linki przychodzące. Zwięzłość odnosi się do zdolności utworu do przekazania jak największej ilości informacji w jak najmniejszej liczbie słów — innymi słowy, dobrego wykorzystania przestrzeni. Sformułowanie jest najbardziej subiektywną cechą; będziesz chciał używać różnorodnego słownictwa, ale nigdy nie wykraczającego poza poziom czytania w szkole średniej (w przypadku większości wydawców). Będziesz także chciał zmieniać swoje krótkie i długie zdania, aby zbudować rytm i pisać tak wyraźnie i konkretnie, jak to możliwe.
  • Znaczenie dla odbiorców wydawców. Nawet elokwentnie napisane artykuły nie zostaną opublikowane, jeśli nie przemówią do odbiorców wydawcy. Będziesz musiał przeprowadzić badania, aby w pełni zrozumieć każdego wydawcę, dla którego piszesz, i zaproponować tematy, które przemawiają konkretnie do ich docelowych odbiorców. Chociaż relacja ta jest korzystna dla obu stron, wydawca ma w tej relacji większą władzę, więc musisz udowodnić, że Twoje treści są warte wysiłku włożonego w publikację i maksymalnie ułatwić pracę redaktorowi.
  • Przemyślane przywództwo i zaangażowanie. Ponadto będziesz musiał pisać artykuły, których ludzie wcześniej nie widzieli, i przesuwać granice swojej branży, wyrażając nowe opinie i prezentując nowe informacje. Przemyślane przywództwo odróżnia Cię od setek innych pisarzy w Twojej niszy, którzy konkurują o miejsce i sprawia, że ​​Twoja praca jest znacznie bardziej atrakcyjna dla potencjalnych wydawców. Pomocne jest również, jeśli możesz sprawić, by Twoje prace były bardziej wciągające — to znaczy uczynić je bardziej interaktywnymi lub sprawić, by zachęcały do ​​działania i dyskusji. Bardziej angażujące artykuły generują więcej czytelników, co z kolei buduje twoją reputację i dalej promuje twoją pracę.

Brak równowagi w budowaniu i zarabianiu

Możesz również doświadczyć stagnacji w kampanii budowania linków, jeśli masz brak równowagi między budowaniem a zarabianiem linków. Do tej pory koncentrowałem się głównie na ręcznym budowaniu linków, ale ważne jest, aby pamiętać, że zarabianie na linkach może być równie cenne.

Podczas gdy budowanie linków wymaga kierowania na nowe lokalizacje linków i tworzenia ich samodzielnie, zarabianie na linkach to proces polegający na próbie zdobycia linków w naturalny sposób poprzez tworzenie i promowanie niesamowitych treści, które można połączyć we własnej witrynie.

Zdobywanie linków jest korzystne, ponieważ wykorzystuje podejście bardziej bezobsługowe, a wszystkie linki, które zdobędziesz tutaj, będą automatycznie „naturalne”, co oznacza, że ​​nie powinieneś martwić się o problemy z jakością lub kary związane z manipulacją linkami. Jednak wzrost zdobywania linków jest znacznie trudniejszy do przewidzenia lub kontrolowania — a nawet jeśli Twoje treści są naprawdę zdumiewające, nie ma gwarancji, że przyniosą Ci linki.

Natomiast tworzenie linków jest bardziej kontrolowane i sprzyja ukierunkowaniu strategicznemu. Jednak nie ma takiego samego wybuchowego potencjału, jak zarabianie na linkach. W związku z tym najlepsza strategia budowania linków zawiera elementy zarówno budowania, jak i zarabiania (przechylając się w stronę budowania, jeśli poważnie myślisz o osiągnięciu stałego wzrostu). Jakakolwiek nierównowaga może zniekształcić Twoje wyniki i sprawić, że Twoja strategia budowania linków będzie mniej skuteczna.

Różnorodność

Brak różnorodności w kampanii budowania linków może być również przyczyną nieudanych strategii budowania linków. Musisz polegać na wielu różnych źródłach, wewnętrznych miejscach docelowych dla swoich linków i taktykach w całej kampanii, aby uzyskać najlepsze wyniki; pokaz różnorodności sprawia, że ​​Twoje linki wydają się bardziej naturalne i narażają Cię na szerszą publiczność, co z kolei pomaga uzyskać lepsze zwroty zarówno z domeny, jak i ruchu odsyłającego.

Tworzenie linków powinno pochodzić z różnych źródeł:

Łączenie domen przez DA

Porównaj ten nienaturalny profil linków z profilem znanego bloga marketingowego:

Łączenie domen przez DA — popularne blogi

Różnorodność jest ważna w wielu wymiarach budowania linków:

  • Różnorodność źródeł. Kiedy zbudujesz swój pierwszy link na nowym zewnętrznym źródle, uzyskasz wzrost autorytetu przekazany do Twojej domeny. Jeśli jednak zbudujesz drugi link na tym samym źródle , zauważysz znacznie niższy zwrot z inwestycji w kampanię SEO . Wszelkie kolejne łącza, które tam utworzysz, będą miały jeszcze niższy zwrot (chociaż nadal będziesz widzieć korzyści z ruchu odsyłającego, który zyskujesz). W związku z tym w twoim najlepszym interesie jest dywersyfikacja źródeł, z których korzystasz, i szukanie nowych źródeł, kiedy tylko jest to możliwe. Jeśli polegasz tylko na tej samej garstce źródeł, na pewno zauważysz stały wzrost liczby wyświetleń .
  • Różnorodność destynacji. Różnorodność źródeł jest ważna, podobnie jak różnorodność linków, które faktycznie tworzysz na tych stronach. Każdy tworzony link przekazuje uprawnienia zarówno całej domenie, jak i pojedynczej stronie, na którą jest kierowany; możesz to wykorzystać na swoją korzyść, tworząc wiele linków do konkretnej strony, którą chcesz podkreślić. Jeśli jednak polegasz wyłącznie na jednym poście na blogu lub jednej stronie wewnętrznej, w końcu napotkasz problemy; Twoje inne strony nie będą miały tak dużego autorytetu i nie odniosą sukcesu tak łatwo, a Twoje linki zaczną wyglądać nienaturalnie, co zwiększy prawdopodobieństwo ich usunięcia lub wykluczenia z algorytmu rankingowego Google.
  • Wymiany i relacje. Zasadniczo nie ma nic złego w budowaniu linków na tym samym źródle przez dłuższy czas, o ile masz inne źródła w swojej sterówce. Jednak nadal musisz uważać na wymianę linków; jeśli Twoja witryna i inna witryna stale łączą się ze sobą, przy niewielkiej różnorodności po obu stronach, możesz zostać oskarżony o udział w systemie linków , mającym na celu nienaturalne manipulowanie Twoim rankingiem kosztem użytkowników.
  • Wyczucie czasu. Na koniec musisz popracować nad rozłożeniem czasu na to, jak i kiedy tworzysz linki. Zamiast grupować tuzin linków do tworzenia na początku każdego miesiąca, rozważ rozłożenie ich tak, aby tworzyły trzy lub cztery co tydzień. Zamiast trzymać się sztywnej rutyny, określającej, kiedy dodawać nowy post do witryny każdego wydawcy, staraj się przestrzegać luźniejszego, bardziej zmiennego harmonogramu. Równomierny, przypadkowy czas wyda się wyszukiwarkom bardziej naturalny i zapewni bardziej równomierne rozłożenie wzrost ruchu i autorytetu, co pomoże Twojej kampanii w stabilniejszym rozwoju.

Tempo i skala

Należy wziąć pod uwagę skalę i tempo operacji; skala odnosi się zarówno do częstotliwości tworzenia linków , jak i liczby wydawców wysokiego poziomu, z których korzystasz, a „tempo” odnosi się do tego, jak szybko lub wolno zwiększasz tę częstotliwość.

Jeśli skalujesz zbyt wolno — innymi słowy, jeśli spędzasz zbyt dużo czasu z wydawcami o niskim autorytecie, budując jedno łącze na raz — wkrótce osiągniesz plateau i utkniesz tam, dopóki nie dokonasz inwestycji szybciej rosnąć. Jednak istnieje również niebezpieczeństwo zbyt szybkiego wzrostu; jeśli spróbujesz dotrzeć do wydawców wysokiego szczebla, zanim sam zbudujesz przyzwoity poziom autorytetu, spotkasz się bardziej z odrzuceniem niż akceptacją, co sprawi, że twoje wysiłki będą bezużyteczne.

Ponadto, jeśli zbyt szybko zaczniesz tworzyć zbyt wiele linków, Google może uznać Twoją taktykę budowania linków za spam i ukarać Cię, spychając Cię w dół w rankingach Google .

Skrajności są tutaj niebezpieczne, więc najlepiej jest wyznaczyć jasną drogę do przodu, stopniowo zwiększając liczbę tworzonych linków, a także jakość źródeł, z których korzystasz do ich budowy. Trudno jest znaleźć tę równowagę, ale jeśli wyznaczysz zarówno długoterminowe, jak i krótkoterminowe cele i będziesz kontynuował swoje wysiłki, w końcu ustalisz właściwe tempo.

Konkurencja

Nawet jeśli Twoja kampania tworzenia linków jest koncepcyjnie bezbłędna, istnieje szansa, że ​​zobaczysz gorszy zwrot z inwestycji, jeśli w Twojej pracy będzie przeszkadzać znaczna konkurencja. Jeśli konkurent buduje takie same typy linków jak ty (lub lepsze), na przykład może konkurować z twoimi rankingami, prawie uniemożliwiając ci awans i utrzymanie spójnego ruchu organicznego (pomimo zwiększania inwestycji w twoją pracę).

Wcześniej wspomniałem o Open Site Explorer firmy Moz , narzędziu służącym do monitorowania autorytetu domeny i linków przychodzących dla praktycznie każdej domeny w sieci. W poprzednim kontekście zalecałem, abyś używał go do obliczania własnego autorytetu, ale możesz go również użyć do sprawdzenia autorytetu konkurencji (a także tego, jakie rodzaje linków buduje).

Jeśli potrafisz zidentyfikować głównych winowajców konkurencji, odnotowując ich pozycje w wyszukiwanych hasłach, na które obecnie kierujesz reklamy, możesz użyć tego narzędzia do zbadania, w jaki sposób tworzą oni linki, i zdecydować, czy to oni hamują rozwój Twojej kampanii.

Jeśli tak, istnieje kilka potencjalnych rozwiązań. Najłatwiejszą drogą do przodu jest unikanie, unikanie najbardziej brutalnej konkurencji poprzez inwestowanie w inne cele słów kluczowych i źródła linków, których konkurenci nie dotykają. Możesz także zainwestować więcej czasu i pieniędzy w swoje najbardziej znane cele, aby potwierdzić swoją dominację, ale szanse na sukces są mniejsze, a koszty są wyższe, więc przed kontynuowaniem dokładnie oceń korzyści.

Wiedza i dostosowania

Jednym z najczęstszych błędów, jakie widzę w budowaniu linków, jest nie zwracanie wystarczającej uwagi na koszty i korzyści. Jeśli nie wiesz, czy twoje strategie są skuteczne, jak możesz nastawić się na długoterminowy sukces? Skąd możesz wiedzieć, jak i kiedy wprowadzać ulepszenia?

Prawdziwe niebezpieczeństwo polega na tym, że ludzie popełniający ten błąd często nawet nie zdają sobie sprawy, że go popełniają; zaniedbują znaczenie śledzenia wysiłków związanych z budowaniem linków, nie wiedzą, które statystyki są najważniejsze do zmierzenia, i ostatecznie są ślepi na pełne potencjalne wyniki, które mogliby zobaczyć, gdyby poświęcili więcej czasu na pomiar i analizę swojej pracy.

Przy obliczaniu zwrotu z inwestycji w kampanię należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych, w tym całkowity ruch, współczynniki konwersji i marże zysku, a także całkowity koszt działań . Ale dzięki konsekwentnemu raportowaniu (co najmniej raz w miesiącu) i dokładnemu zrozumieniu najważniejszych wskaźników powinieneś być w stanie prognozować wyniki, interpretować, które z twoich wysiłków są skuteczne, a które nieskuteczne, i wykorzystywać te informacje do wprowadzania znaczących ulepszeń kampania.

Problemy na poziomie gruntu

Następnie są problemy z poziomu gruntu. Są to problemy, które rozwijają się pomimo posiadania solidnego kierunku dla Twojej kampanii. Mogą one wynikać z niedopasowania strategii do realizacji, błędów lub nieefektywności, które uniemożliwiają uzyskanie pełnej wartości z kampanii.

Złe źródła

Wybór złych źródeł to problem, który może zrujnować solidną kampanię budowania linków. Na wczesnych etapach kampanii „zły” link do Twojej witryny może utrudnić zbudowanie podstawowego autorytetu. Na późniejszych etapach kampanii, przy gęstej sieci wysokiej jakości linków, zły link może zatrzymać tempo, a nawet spowodować karę, cofając Cię o kilka kroków.

Jak więc stwierdzić, czy źródło jest złe?

  • Autorytet. Najbardziej oczywistym typem złego linku jest link z witryny o bardzo niskim autorytecie . Zauważysz, że wcześniej zachęcałem cię do tworzenia linków ze źródeł o niskim autorytecie (podczas publikowania jako gość), jeśli masz problemy ze zwróceniem uwagi ze źródeł o wysokim autorytecie, ponieważ jest to łatwiejsze niż budowanie linków na źródle o wysokim autorytecie; W tym przypadku użyłem tego terminu relatywnie. Najgorsze strony — te z autorytetem domenywynik poniżej 20 lub te, które stosowały taktyki spamerskie lub złe treści — mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku, jeśli zawierają linki do Twojej witryny. Najniższe ceny są zwykle łatwe do wykrycia, a zatem łatwe do uniknięcia, ale jeśli utworzysz tam linki, możesz sabotować autorytet własnej witryny. Podobnie, jeśli spędzasz zbyt dużo czasu lub wysiłku na witrynach o niskim, ale rozsądnym autorytecie, możesz uwięzić się w pułapce niskiego autorytetu i nie być w stanie się rozwijać. Starannie dobieraj źródła.
  • Znaczenie. Na wczesnych etapach kampanii warto również pamiętać o trafności źródeł. Każdy tworzony link powinien znajdować się w witrynie wydawcy, która ma pewien stopień związku z tym, co robisz; na przykład, jeśli prowadzisz firmę marketingową, wystarczy wszystko, co jest związane z marketingiem i reklamą. W miarę zdobywania większego autorytetu i tworzenia bardziej zróżnicowanych treści w witrynie głównej będziesz w stanie rozszerzyć krąg wydawców, których możesz rozsądnie pracować z. Jeśli spędzasz zbyt dużo czasu na nieistotnych źródłach, tworząc treści, które nie są zgodne z twoją wiedzą, możesz dojść do zastoju.
  • Historia. Ważne jest, aby oceniać każde nowe potencjalne źródło indywidualnie, oceniając je na podstawie jego autorytetu, trafności i innych zalet, ale należy również zwrócić uwagę na swoją historię z innymi witrynami. Na przykład, czy w przeszłości wiele razy łączyłeś się z tej witryny ? Być może nadszedł czas, aby przejść do większej i lepszej witryny. Czy Twój związek z daną witryną może być interpretowany jako schemat wymiany linków? Zastanów się przez chwilę nad linkami nofollow. Wiąże się to ze znaczeniem różnorodności kampanii, o której wspomniałem w poprzedniej sekcji.

Taktyka spamerska

Google nie toleruje żadnych taktyk, które uważa za spam lub celowe manipulowanie Twoimi rankingami bez korzyści dla ogółu użytkowników sieci. W rzeczywistości Google nienawidzi budowania linków.

Ocenia linki na podstawie ich zalet lub przydatności dla czytelników; jeśli link okaże się niepotrzebny, nieistotny lub w inny sposób bezużyteczny, może zostać uznany za „zły” link . W takim przypadku wydawca będzie miał wyraźne podstawy do usunięcia linku, a jeśli tego nie zrobi, możesz zostać ukarany przez Google.

Oto niektóre z najczęstszych taktyk przypominających spam, stosowanych przez marketerów — jeśli stosowałeś którąkolwiek z poniższych strategii, może to być przyczyną braku postępów w Twojej kampanii:

  • Linki bez treści.Jest powód, dla którego posty gości są tak popularnym sposobem budowania linków; Google (i użytkownicy sieci) chcą, aby ich linki coś znaczyły. Chcą kontekstu dla linków i jasnego, prostego powodu, dla którego powinni je kliknąć. Jeśli link jest wprowadzany z akapitem tekstu wyjaśniającym jego wartość lub jako cytat z ważnej statystyki, jasne jest, dlaczego link musi istnieć. Jeśli jest samodzielny jako wpis lub jeśli w inny sposób nie ma żadnych treść dla kontekstu, jest wyraźnie promocyjna i niepotrzebna. Jest mało prawdopodobne, aby jakikolwiek szanujący się wydawca pozwolił ci uciec od tej taktyki. Jest to najczęściej spotykane w przypadku spamu w komentarzach, w którym użytkownicy próbują zostawić komentarz do odpowiedniej historii, która składa się wyłącznie z linku. Spamerzy często używają zautomatyzowanych metod dystrybucji tych komentarzy do ogromnej liczby witryn, gdzie niektóre z nich nieuchronnie tkwią. Jest to nie tylko niezwykle stara metoda budowania linków, ale tylko zaszkodzi twoim wysiłkom. Nie pozwól, aby jakakolwiek strona internetowa lub osoba przekonała Cię, że to dobry pomysł.
  • Komentarze na forum. Komentarze na forum były kiedyś jednym z najlepszych sposobów tworzenia linków do Twojej witryny; możesz odpowiedzieć na pytanie lub podać informacje w odpowiednim wątku i dołączyć link prowadzący do Twojej witryny w celu zacytowania informacji lub przekierowania użytkownika. Jednak nowoczesne taktyki sprawiły, że takie komentarze stały się przestarzałe; moderatorzy forum i inni użytkownicy są bardziej rygorystyczni w kwestii autopromocji, więc jeśli zbyt często publikujesz link lub nawet jeśli opublikujesz tylko jeden link, zanim staniesz się wartościowym współtwórcą społeczności, Twój link prawdopodobnie zostanie usunięty lub całe Twoje konto może zostać zbanowane. Linki do komentarzy na forum mogą być przydatne do kierowania ruchu odsyłającego, ale nie powinny być uważane za przydatne w kampanii SEO.
  • Płatne linki. Warunki korzystania z usług Google zabraniają płacenia innym witrynom za umieszczanie linków, chyba że link ten jest wyraźnie oznaczony jako „sponsorowany” i oznaczony tagiem nofollow . Jeśli to zrobiłeś, może to być przyczyną braku postępów w Twojej kampanii. jest jednak kilka interesujących możliwych wyjątków; na przykład, jeśli przekazujesz pieniądze organizacji charytatywnej, która zawiera link do Twojej witryny, aby wyróżnić Twoją darowiznę, jest mało prawdopodobne, że spotka Cię kara.Dobrze jest również współpracować z agencją (taką jak SEO.co), aby zapłacić aby opracowali treść, która zawiera link do Twojej witryny, a następnie pomóż w rozpowszechnieniu tej treści w różnych mediach. W końcu jest to dość podobne do tego, co robi każda agencja PR.
  • Inne schematy połączeń. Google ma obszerną listę systemów linków, które uważa za naruszające warunki korzystania z usługi, w tym wymiany linków, płatne linki, kręgi linków i zautomatyzowane działania związane z budowaniem linków.Jeśli korzystałeś z któregokolwiek z nich jako skrótu do budowania swojego autorytetu szybko, popełniłeś błąd; mogą one aktywnie zakłócać Twoją zdolność do budowania autorytetu Twojej witryny.

Pamiętaj, że jest mało prawdopodobne, że przypadkowo uczestniczyłeś w którejkolwiek z tych taktyk spamerskich; jeśli użyłeś ich celowo, znając związane z tym ryzyko, powinno być jasne, że przyczyniły się one do stagnacji lub odwrócenia tempa Twojej kampanii.

Usunięcie łącza wydawcy

Możesz zaobserwować spadek zwrotów z tworzenia linków, jeśli Twoi wydawcy mają zwyczaj usuwania linków przed lub po opublikowaniu treści. Jest to czynnik, który łatwo zaobserwować i sprawdzić; ręcznie przejrzyj wszelkie treści przesłane do zewnętrznych wydawców i sprawdź, czy linki, które pierwotnie umieściłeś w swoich treściach, są nadal obecne.

Jeśli usunięto więcej niż kilka z nich, może to stanowić część problemu. Link usunięty przed publikacją nigdy nie zwiększy Twojego autorytetu, a link usunięty po opublikowaniu zaprzeczy wszelkiemu autorytetowi, który mogłeś z niego uzyskać.

Istnieje kilka dobrych powodów, dla których wydawca może usunąć Twoje linki, i wszystkim tym można zapobiec:

  • Kontekst. Jeśli Twój link nie pasuje do reszty treści lub nie wnosi wartości dodanej do artykułu, zostanie usunięty. Na przykład, jeśli jedyny link w Twoim artykule prowadzi do Twojej witryny, jest to podstawa do usunięcia. Jeśli link nie jest niezbędny do lepszego zrozumienia pracy przez czytelnika lub nie potwierdza faktu lub twierdzenia, które składasz, istnieje nie ma powodu, aby istniał. Możesz również zobaczyć, że Twój link został usunięty, jeśli nie ma on związku z ogólną pracą lub jeśli tekst zakotwiczenia nie wydaje się naturalny :

przeciw

  • Jakość treści. Zastanów się również, do jakich stron prowadzisz linki — Twój redaktor będzie odwiedzał każdy link w Twoim artykule, aby upewnić się, że są one wysokiej jakości. Jeśli umieścisz link do strony w swojej witrynie, która zawiera bardzo mało treści, prawdopodobnie zostanie ona usunięta. Jeśli umieścisz link do strony produktu lub strony, która jest wyjątkowo promocyjna, możesz również ustawić się do usunięcia. Możesz to naprawić i temu zapobiec, starając się umieszczać linki tylko do najlepiej zbadanych, najlepiej napisanych i najbardziej odpowiednich treści na stronie.
  • Standardy wydawcy. Niektórzy redaktorzy są po prostu wybredni, zwłaszcza na wyższych szczeblach władzy wydawcy. Jeśli zajmujesz się tworzeniem linków od dłuższego czasu i zauważasz, że większy odsetek linków jest usuwany przez wydawców wyższego poziomu, może to nie wynikać z niczego, co zrobiłeś źle; może to być po prostu wynikiem ewoluujących, wyższych standardów dziennikarskich w tych publikacjach. W takim przypadku możesz jeszcze bardziej podnieść jakość swoich treści lub popracować nad znalezieniem nowych, bardziej przystępnych wydawców, którzy uzupełnią Twoje źródła.

Efektywność

Chcę również zaznaczyć, że Twoja efektywność ma również wpływ na Twoje ogólne wyniki. Być może obserwujesz znaczny wzrost ruchu organicznego i poleceń, ale jeśli wydajesz pieniądze, aby to osiągnąć, możesz nie uważać swoich wysiłków za „działające”.

Przyjrzyj się uważnie, jak wydajesz pieniądze, w tym:

  • Ile pieniędzy wydajesz. Możesz ulec pokusie, aby uwierzyć, że wydawanie mniej jest dobrym pomysłem, ponieważ będziesz mieć mniejsze koszty, aby zrekompensować swoje zyski. Jednak tańsze usługi i pracownicy niskiego szczebla są bardziej skłonni do popełniania błędów nowicjuszy. Lepiej poświęcić znaczną część budżetu SEO na budowanie linków – o ile wydajesz je mądrze.
  • Z kim wydajesz pieniądze. Niezależnie od tego, czy zatrudniasz kogoś na pełny etat, czy współpracujesz z wyspecjalizowaną agencją zajmującą się budowaniem linków , zanim przekażesz stery swojej kampanii, zapoznaj się z jej kontekstem. Poszukaj kogoś z dużym doświadczeniem oraz usług i / lub gwarancji, aby wykonać kopię zapasową swojej pracy.
  • Jak twoje wysiłki się opłacają. Czy istnieją określone taktyki, które działają lepiej niż inne? Jeśli marnujesz pieniądze na nieskuteczne taktyki, może dojść do rozbieżności między inwestycjami a wynikami, co ostatecznie doprowadzi Cię do kampanii o słabych wynikach.

Inne sprawy

To nie jedyne problemy, z którymi możesz się zmierzyć. Możesz też mieć problem z:

  • Kwestie wydawcy. Jeśli trafisz na wydawców, których trudno zadowolić, lub jeśli główny wydawca upadnie (usuwając wszystkie Twoje linki), może to zakłócić skuteczność Twojej kampanii. Zabezpieczenie swoich zakładów poprzez współpracę z różnymi wydawcami może zmniejszyć ryzyko w tym przypadku, ale zawsze istnieje szansa, że ​​surowi, niekonwencjonalni lub mający słabe wyniki wydawcy staną na drodze temu, co w przeciwnym razie byłoby solidnymi praktykami budowania linków.
  • Kwestie marki. Jeśli tworzysz dobre linki i piszesz dobre treści w dobrych witrynach z publikacjami, ale nie generujesz dużego ruchu odsyłającego, możesz mieć problemy z marką, które nie mają nic wspólnego z taktyką budowania linków; na przykład, jeśli Twoja marka ma słabą obsługę klienta lub złą reputację z innych powodów, szczególnie trudno będzie to nadrobić samą treścią poza witryną.
  • Kwestie SEO. Pamiętaj, budowanie linków to tylko jeden z wielu elementów skutecznej kampanii SEO . Jeśli masz inne problemy z SEO, takie jak rzadka treść na stronie lub zły kierunek docelowych słów kluczowych, nawet świetna strategia budowania linków może nie być w stanie zrekompensować tych słabości. Upewnij się, że przeprowadziłeś dokładny audyt SEO , zanim obwiniasz tworzenie linków za stagnację ruchu organicznego.

Największe nadrzędne problemy

Prawdopodobnie czytasz ten przewodnik, ponieważ Twoja kampania tworzenia linków nie przynosi oczekiwanych rezultatów (a może po prostu chcesz się upewnić, że nie popełnisz błędów, które często powodują słabe wyniki). Na tej liście omówiłem wiele różnych potencjalnych problemów, ale większość z nich można podzielić na jedną z następujących szerokich kategorii:

  • Za mało inwestuje. Jeśli nie poświęcisz wystarczająco dużo czasu, pieniędzy i wysiłku, nie uzyskasz imponujących wyników. Budowanie linków to nauka i sztuka, która wymaga zaangażowania, jeśli chcesz zobaczyć zwrot.
  • Przedkładanie ilości nad jakość. Nie chodzi o to, ile linków jesteś w stanie przyciągnąć. Bardziej chodzi o to, jak dobre są te linki zwrotne. To powiedziawszy, nie możesz inwestować w dużą częstotliwość lub szybką ekspansję i oczekiwać najlepszych wyników. Wysokiej jakości linki zwrotne są o wiele ważniejsze niż ilość i musisz ciężko pracować, aby zapewnić, że Twoje treści, umiejscowienie linków i relacje z wydawcami pozostaną tak silne, jak to tylko możliwe.
  • Za szybko wskakuje. Jeśli zaczniesz budowanie linków, zanim zrozumiesz, jak to działa, lub jeśli spróbujesz skalować zbyt szybko, popełnisz krytyczny błąd lub nadmiernie wykorzystasz swoje zasoby. Nie spiesz się, ucz się jak najwięcej i bądź cierpliwy podczas opracowywania kampanii.
  • Brak pomiaru i regulacji. To jest kluczowe. Musisz być w stanie zmierzyć swoje wyniki, aby zrozumieć, w jaki sposób sumują się Twoje indywidualne wysiłki – i dowiedzieć się, co musisz dostosować w przyszłości. Bez tych informacji nie będziesz w stanie stwierdzić, czy Twoja kampania działa, a jeśli nie, nigdy nie dowiesz się, jak to poprawić.

Twoja kampania może tak naprawdę nie kończyć się niepowodzeniem, być może będziesz musiał poczekać dłużej, aby zobaczyć pozytywny wpływ budowania linków SEO . Jest to szczególnie dotkliwe w przypadku nowych witryn internetowych.

Jeśli nadal masz trudności z uporządkowaniem kampanii budowania linków, być może potrzebujesz wskazówek z zewnątrz. Skontaktuj się z nami już dziś , aby uzyskać bezpłatną konsultację na temat Twoich dotychczasowych wysiłków i rekomendację, gdzie iść dalej !

Przeczytaj także:

Należymy do IT AGENCJA

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

POLECAMY:
  • Klimatyzacja Kraków
  • Wentylacja Krakówrekuperacja Kraków
Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram