04 maj, 2021
admin2023

10 elementów Landing Page, które konwertują

Landing Pages mają kluczowe znaczenie dla udanych kampanii marketingowych; pozwalają na dotarcie do konkretnych klientów z określonymi rozwiązaniami dla konkretnych problemów.

Elementy Landing Page, które konwertują

Spis treści

Łatwo jest pomylić landing page ze zwykłą stroną, jednak ta pierwsza ma kilka charakterystycznych cech. Kiedy mówimy o landing page, mamy na myśli stronę, która jest w całości przeznaczona dla określonego typu klienta. W rzeczywistości, gdybyśmy mogli stworzyć niepowtarzalny landing dla każdego użytkownika, byłoby wspaniale, jednak w dzisiejszym świecie to wręcz niemożliwe.

Możesz pomyśleć, że Twoja strona główna to taki swego rodzaju landing, jednak to nie jest prawda; użytkownicy trafiają na Twoją stronę docelową na różne sposoby - bezpośrednio, przez bezpłatne wyniki wyszukiwania lub za pomocą linku zwrotnego czy reklamy Google. Landing page jest zwykle poświęcony określonej kampanii marketingowej. Dostęp do niego uzyskuje się poprzez łącze w wiadomości e-mail, za pośrednictwem mediów społecznościowych lub najczęściej za pośrednictwem reklamy PPC (Pay Per Click).

Oto 10 elementów landing page, które okazały się skuteczne w konwersji:

1. Użyj pojedynczego wezwania do działania

Twoi potencjalni klienci muszą wiedzieć, jak postępować z produktem lub usługą na jak najwcześniejszym etapie.

Czy rejestrują się na bezpłatny okres próbny? Czy zapisują się do Twojego newslettera? Czy kupują produkt? Czy oni się z tobą kontaktują? Cokolwiek ich potrzebujesz, wyjaśnij to już w pierwszym kroku.

Prawo Hicka-Hymana dotyczące UX mówi, że im większy wybór dajesz użytkownikowi, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że w ogóle dokona wyboru; i odwrotnie, im mniej wyborów, tym większe prawdopodobieństwo, że pójdą dalej, klikną i być może zostaną Twoim klientem.

Daj użytkownikowi jeden wybór: kliknij przycisk lub nie klikaj przycisku. Pojedyncze wezwanie do działania będzie lepsze od wielu opcji.

2. Twórz proste formularze

Często Twój landing page będzie wymagać informacji o potencjalnym kliencie. Mogą tworzyć konto, konfigurować wersję próbną lub po prostu dołączać do biuletynu.

Jeśli potencjalny klient zapisuje się na wersję próbną, koniecznie poproś o jego adres e-mail. Ale nie potrzebujesz numeru komórki, imienia matki, ulicy, na której dorastali, daty urodzenia ani innych śmieci używanych do profilowania użytkowników.

Niezależnie od celu, zachowaj niezwykle prostą formę. To oznacza jak najmniej pól. Jeśli naprawdę tego chcesz, daj użytkownikowi możliwość wypełnienia go później w ramach procesu uzupełniania informacji - ale nie na stronie docelowej.

3. Spraw, by nagłówek był wyraźny

Pierwszą rzeczą, którą potencjalny klient widzi na Twojej stronie docelowej, jest nagłówek, więc spraw, by się wyróżniał

Zwykle pół tuzina słów to więcej niż potrzeba. Twoim celem jest, aby był na tyle krótki, aby potencjalny klient przeczytał nagłówek zanim strona tak naprawdę się załaduje.

Często będziesz chciał wyjaśnić stwierdzenie, podając więcej informacji. To może znaleźć się w podtytule. Najważniejsze, by jednak przyciągnąć uwagę. A za to właśnie będzie odpowiadał nagłówek.

Twoim celem w nagłówku jest wyjaśnienie produktu lub usługi w ciągu 2-3 sekund.

4. Wyróżnij dobre cechy usługi lub produktu

Co wyróżnia Twój produkt lub usługę? Co sprawia, że ​​jest lepszy od konkurencji? Jeśli nie masz pewności, poświęć trochę czasu na sprawdzenie firm w Twojej przestrzeni.

Postaw się na miejscu potencjalnego Klienta i odnajdź to, co może sprawić, że skorzysta właśnie z Twojej usługi lub produktu.

5. Pogrupowane treści, wykorzystaj listy

Masz sekundy na zaangażowanie potencjalnego klienta, a może nawet mniej. Jednym ze sposobów na zdobycie ich jest świetny nagłówek, ale musisz utrzymać ich zainteresowanie również poza nagłówkiem.

Świetnym sposobem są wypunktowane listy z krótkimi wpisami. Listy krótkich pozycji w naturalny sposób przyciągają wzrok w dół strony, ponieważ jednym spojrzeniem przyglądamy się całej linii; nie musimy czytać ciągu znaków, aby przyswoić informacje.

Im dłużej możesz zatrzymać kogoś na stronie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że będzie on dalej szukał, więc przeciągnięcie go w dół strony z listami to świetna taktyka.

6. Wykorzystaj efekt Zeigarnika

Efekt Zeigarnika mówi o tym, że ludzie pamiętają niepełne doświadczenia lepiej niż te zakończone. Dzieje się tak, ponieważ gdy zadanie jest postrzegane jako zakończone, może zostać zapisane jako wspomnienie, ale jeśli jest niekompletne, pozostaje na pierwszym planie.

To dobrodziejstwo dla projektantów tworzących strony docelowe, ponieważ możemy stworzyć sytuację, w której potencjalny klient rozpocznie proces onboardingu i ma świadomość, że nie został on zakończony - być może będzie musiał zweryfikować np. Swój adres e-mail.

Brak ukończenia sprawia, że ​​strona docelowa i produkt lub usługa pozostają świeże w pamięci potencjalnego klienta. Więc kiedy zobaczą ten e-mail wprowadzający, wykorzystają go.

7. Dowód

Każdy może założyć stronę internetową. To jest łatwe. W rezultacie potencjalni klienci niekoniecznie Ci ufają.

Jednym ze sposobów na zwalczenie tego jest użycie jakiegoś dowodu. Może to mieć formę oficjalnych certyfikatów, polecanych referencji lub po prostu niezależnych recenzji.

Potencjalnym klientom rzadko zdarza się, że wybierasz referencje i recenzje, które chcesz wyświetlić, więc nawet jeśli tylko niektóre z Twoich recenzji są dobre, warto je uwzględnić.

Uważaj jednak, aby nie zabrzmieć zbyt dobrze. Jeśli opublikujesz tylko 5 * recenzji, ludzie poczują zapach "ściemy"; że recenzja 3 * może faktycznie wyświadczyć ci przysługę, sprawiając, że 5 * wydaje się bardziej autentyczne.

8. Obrazy predykcyjne

Potencjalnym klientom brakuje wyobraźni, nie znają wszystkich faktów i jeśli Twój produkt lub usługa nie są bardzo podstawowe, mogą nie w pełni rozumieć, co robi dany produkt.

Użyj zdjęć, aby szybko pokazać im, jak może wyglądać życie podczas korzystania z produktu lub usługi. Namaluj atrakcyjny obraz. Jeśli zobaczą siebie na obrazku, dadzą Ci trochę więcej czasu na przekonanie ich w formie dalszych treści.

9. Ciągłość

W jaki sposób potencjalny klient trafił na Twoją stronę docelową? Prawdopodobnie było to za pośrednictwem linku PPC lub, jeśli miałeś szczęście, organicznego linku wyszukiwania. Jakkolwiek przybyli, byli w pewnym nastroju, z pewnym problemem, który chcieli rozwiązać; nie zamierzają przychylnie przekierować ich na inny tok myślenia.

Twoja strona docelowa musi odpowiadać tonowi, stylowi i propozycji wartości Twoich reklam. Doświadczenie potencjalnego klienta w Twojej organizacji zaczyna się od reklamy, a nie strony docelowej, więc upewnij się, że nie złamiesz zaklęcia. Jeśli Twoja strona docelowa nie pasuje do reklamy, możesz całkowicie stracić potencjalnego klienta - i przy okazji zwiększyć współczynnik odrzuceń.

Pamiętaj: klient został przyciągnięty przez coś w Twojej reklamie, więc nadaj mu te same atrakcyjne cechy na swojej stronie docelowej.

10. Odpuść rozbudowaną nawigację

Większość witryn ma pojedyncze menu główne i bogatą stopkę z linkami do obsługi klienta, stron kontaktowych itp. Są one szkodliwe dla strony docelowej, ponieważ przenoszą ruch do innych, mniej ukierunkowanych części witryny.

Twoja strona docelowa to usprawniona maszyna do sprzedaży. Jedyny link, który chcesz umieścić na stronie, to Twoje wezwanie do działania.

Dobrze jest zachować tekst prawny, a nawet linki do polityk prywatności - użytkownicy i tak rzadko je klikają. Możesz również utworzyć link do swojej strony głównej za pomocą swojego logo. Ale nie dodawaj nawigacji, która zachęca do kliknięcia, bo cała włożoną praca pójdzie na marne.

Potrzebujesz pomocy przy realizacji landing page dla swojej usługi lub produktu? Napisz do nas!

Przeczytaj także:

Współpracujemy z CODEXO

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram