22 wrz, 2021
admin2023

Dlaczego profil w Google Moja Firma jest tak ważny?

Google Moja Firma (GMB, wcześniej znana jako Miejsca Google dla Firm) oferuje firmom fantastyczną możliwość pojawienia się w wynikach wyszukiwania Google, ale najlepszą rzeczą w tworzeniu wizytówki w Google Moja Firma jest to, że jest ona bezpłatna!

Dlaczego profil w Google Moja Firma jest tak ważny?

Spis treści

Co to jest strona Google Moja Firma?

Google Moja Firma daje Ci możliwość podania lokalizacji Twojej firmy w Mapach Google i lokalnych wynikach wyszukiwania.

Możesz wyświetlić ważne informacje o swojej firmie, w tym godziny otwarcia/zamknięcia, dane kontaktowe lub link do Twojej witryny. Niedawno firma Google wydała również nową funkcję umożliwiającą publikowanie linków do artykułów lub nadchodzących wydarzeń. Więcej o tym później.

Wpis jest bezpłatny, ale powinien być traktowany jako konieczność przez wszystkie firmy. Jeśli Twoja firma jest firmą internetową i nie masz sklepu stacjonarnego, nadal powinieneś rozważyć posiadanie strony Google Moja Firma.

Popraw widoczność swojej firmy w wyszukiwaniu lokalnym

Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma to jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na to, by Twoja firma była dostępna w internecie. Coraz więcej wyszukiwanych haseł staje się geograficznie specyficznych, a algorytmy Google zostały opracowane w celu uwzględnienia intencji użytkowników .

Prawdopodobnie w pewnym momencie przeprowadziłeś wyszukiwanie w Google, na przykład „miejsca, w których można zjeść w pobliżu”, jeśli tak, zauważysz, że Google zwraca listę trzech miejsc, w których możesz zjeść, na podstawie Twojej bieżącej lokalizacji. Trzy firmy, które pojawiły się w wyniku Twojego zapytania, mają stronę Google Moja Firma i są o krok bliżej do przyciągnięcia Cię jako klienta.

Gdyby te miejsca do jedzenia nie miały strony GMF, nie byłyby wyświetlane. Pomyśl o tym w kontekście swojej firmy, niezależnie od tego, jaki produkt lub usługę sprzedajesz. W jaki sposób wyszukiwania lokalne mogą przynieść korzyści Twojej firmie i czego możesz stracić bez takiego wyszukiwania?

Ponieważ Google dokonuje regularnych zmian w swoich algorytmach, jeśli chcesz znaleźć się w wyszukiwaniu lokalnym, musisz mieć wizytówkę Google Moja Firma i regularnie ją optymalizować.

Jak zoptymalizować stronę Google Moja Firma?

Po skonfigurowaniu i zarezerwowaniu strony Google Moja Firma, następnym krokiem jest upewnienie się, że jest ona zoptymalizowana i zawiera wszystkie ważne informacje. Powinieneś dążyć do umieszczenia jak największej ilości informacji na swoim wpisie w Google Moja Firma.

Gdy użytkownicy dokonają wyszukiwania i znajdą Twoją firmę w wynikach wyszukiwania, następnym krokiem będzie kliknięcie Twojej firmy, aby uzyskać więcej informacji, takich jak dane kontaktowe i wskazówki.

Sposób wyszukiwania ludzi zmienia się, a informacje muszą być dostępne natychmiast. Jeśli nie ustawisz dokładnego adresu firmy, ludzie nie będą mogli Cię fizycznie znaleźć. Jeśli Twoja firma nie jest łatwa do znalezienia, ludzie pójdą gdzieś, gdzie jest to możliwe. To takie proste.

To jest środowisko internetowe, w którym firmy muszą teraz konkurować, więc upewnij się, że Twoja firma korzysta ze sposobu, w jaki ludzie wyszukują danych i firm w Internecie i nie pozwól, aby przeszkodziło to w przyciągnięciu nowych klientów.

Stwórz właściwy opis

Poświęć trochę czasu na napisanie dobrego opisu, który będzie można dodać do swojego wpisu, i postaraj się, aby był jak najbardziej lokalny, tak aby był bardziej odpowiedni dla użytkownika. Opis służy jako przegląd tego, czym zajmuje się Twoja firma, a słowa kluczowe związane z Twoją firmą powinny być użyte właśnie w tym miejscu. Twój opis Google Moja Firma może mieć do 750 znaków, ale warto uzyskać najtrafniejsze informacje w kilku pierwszych zdaniach. Postaraj się podać 2–3 słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twoją firmę.

Dodawaj posty do Google Moja Firma

Możesz teraz wzbudzić większe zainteresowanie, dodając posty do swojego profilu Google Moja Firma. Treść będzie wyświetlana w wyszukiwarce Google oraz w wynikach map.

Aby dodać post, wystarczy wejść na konto GMF i utworzyć nowy post. Będziesz mógł wgrać obrazek, napisać do 300 słów tekstu lub tytuł wydarzenia, który powinien zawierać datę rozpoczęcia/zakończenia.

Dostępna jest wówczas opcja dodania wezwania do działania z różnymi przyciskami, w tym „Dowiedz się więcej”, „Zarezerwuj”, „Zarejestruj się”, „Kup” i „Pobierz ofertę”.

Opcja publikowania zapewnia dużą elastyczność w promowaniu wydarzeń, udostępnianiu treści i promowaniu produktów lub usług, podkreślając, gdy prowadzisz oferty specjalne. Post będzie działał przez 7 dni, zanim będziesz musiał go zastąpić nowym postem. Google wyśle ​​Ci e-mail z przypomnieniem, aby to zrobić.

Jeśli skonfigurowałeś Google Moja Firma, ale jeszcze nie korzystałeś z funkcji postów, mam nadzieję, że wiesz już wystarczająco dużo, aby spróbować.

Pamiętaj, aby pilnować swoich postów, ponieważ wygląda na to, że posty Google wygasają po siedmiu dniach od ich opublikowania, co oznacza, że ​​będziesz musiał je aktualizować co tydzień. Wydarzenia mogą być wyświetlane dłużej i automatycznie wygasają w dniu wydarzenia, co jest przydatne.

Dodaj maksymalnie 10 zdjęć lub filmów do postów Google Moja Firma

Od lutego 2020 r. do postów Google możesz dodać maksymalnie 10 zdjęć lub filmów. Oznacza to, że możesz zrobić jeszcze więcej, aby podnieść swoje posty i wyróżnić się na tle konkurencji. Obrazy i filmy mogą pomóc opowiedzieć historię, a możliwość dodawania wielu obrazów z pewnością przyniesie korzyści firmom e-commerce, ponieważ pomoże Ci dodać wiele zdjęć produktów.

Regularnie dodawaj obrazy

Być może dodałeś podstawowe obrazy, takie jak zewnętrzne/wnętrze Twojej firmy, Twoje logo i zespół, ale nie powinieneś na tym poprzestać. Publikuj zdjęcia tak często, jak możesz. To pokaże Google, że jesteś aktywny i będzie Cię faworyzować, jeśli chodzi o wyświetlanie Cię wyżej na mapie lub w wynikach wyszukiwania lokalnego.

Zbieraj recenzje

Jeśli chcesz mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i na mapie, zbieraj recenzje. Recenzje są prawdziwym sygnałem tego, co ludzie myślą o firmie i są kluczowym czynnikiem, jeśli chodzi o ranking w wyszukiwaniu lokalnym. Nie tylko to, ale działają jako dowód społeczny dla potencjalnych klientów i pomagają im podjąć decyzję, czy robić z Tobą interesy, czy nie. Najlepszym sposobem na zbieranie recenzji jest poproszenie o nie. Szukaj klientów, o których wiesz, co było zadowolonych z Twojego produktu lub usługi. Aby ułatwić zbieranie recenzji, skonfiguruj szablon wiadomości e-mail.

Odpowiedz na opinie

Niezależnie od tego, czy jest to opinia pozytywna czy negatywna – upewnij się, że odpowiadasz na wszystkie recenzje, aby klient wiedział, że traktujesz go poważnie i jego doświadczenia z Twoją firmą. Pomoże to również innym klientom zbudować zaufanie do Ciebie jako marki. Podziękuj klientom, którzy wystawili dobrą recenzję, ponieważ pokazuje ona poziom zaangażowania na etapie po zakupie.

Wreszcie możesz wykorzystać swoje recenzje jako okazję do poprawy wizerunku jako firma; dowiedz się, co ludzie lubią, a co im się nie podoba, i ulepsz to. Recenzje są cennymi danymi dla firmy.

Nie przegap korzyści z Google Moja Firma

Upewnij się, że Twoja firma ma aktualną i szczegółową stronę Google Moja Firma. Jeśli nie poświęciłeś czasu na jego utworzenie i zoptymalizowanie, tracisz jeden z najlepszych bezpłatnych sposobów pojawiania się w wynikach wyszukiwania Google. Jest również wysoce elastyczny i można go aktualizować w razie potrzeby, aby odzwierciedlić codzienne zmiany. Wszystko, czego potrzebujesz, to czas i wiedza, aby zoptymalizować swoją stronę, więc upewnij się, że to robisz. Możesz natychmiast zobaczyć korzyści.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o Google Moja Firma i lokalnym SEO możesz porozmawiać z członkiem naszego zespołu , który chętnie pomoże.

Przeczytaj także:

Współpracujemy z CODEXO

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram