Pisanie pod SEO. Bardzo często w ostatnim czasie spotykamy się z tym określeniem, ale pewnie wielu z Was nie do końca wie, o co w tym chodzi. Chodzi o to, by Wasze teksty były wyczerpujące, rozbudowane, ale przy okazji również dostosowane do wymagań wyszukiwarek (odpowiednie nasycenie słów kluczowych itd.). Poniżej kilka informacji na temat przygotowania takich tekstów.
Teksty SEO to teksty w Internecie , które zostały specjalnie zoptymalizowane, aby wyszukiwarki mogły je lepiej znaleźć lub zrozumieć . Działa to poprzez odpowiadanie na zapytania za pomocą słów kluczowych w tekście, co wysyła Google sygnał, że treść jest odpowiednia dla danego wyszukiwanego hasła .
Zoptymalizowane teksty znajdziesz więc w sklepach internetowych, na stronach docelowych, w przewodnikach i tak dalej. Powód: teksty SEO można znaleźć w każdym typie treści . Jeśli myślisz, że to tylko proste połączenie słów kluczowych, jesteś w błędzie! Teksty SEO to coś więcej niż myślisz. Co dokładnie, dowiecie się w dalszej części.
Optymalizując teksty w ukierunkowany sposób, możesz lepiej i dokładniej odpowiadać na zapytania użytkowników . Dzieje się tak dlatego, że przygotowujesz teksty w taki sposób, aby zrozumiał je zarówno użytkownik, jak i wyszukiwarka. Powód: jeśli Googlebot rozpozna za pomocą różnych słów kluczowych, że treść Twojej witryny jest idealnym wynikiem wyszukiwania dla zapytania , zostanie to wyświetlone użytkownikowi. W ten sposób możesz doskonale dotrzeć do swojej grupy docelowej za pomocą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek . Dzieje się tak, ponieważ oferujesz odpowiedź lub rozwiązanie konkretnych pytań użytkowników.
Ponadto możesz dotrzeć do użytkowników w sposób ukierunkowany i bez wielkich nakładów finansowych, jak ma to miejsce w przypadku Google Ads , Microsoft Advertising itp. Optymalizacje zapewniają długotrwałą widoczność i trwałą poprawę pozycji w rankingu .
Oczywiście istnieją różne wymagania dotyczące tekstu, jeśli ma on być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Podpowiadamy, co jest ważne!
Najważniejszym elementem każdego tekstu SEO jest właściwe słowo kluczowe lub zestaw słów kluczowych . Słowo kluczowe to słowo, które jest wprowadzane do maski wyszukiwania wyszukiwarki i za pomocą którego użytkownicy przeszukują Internet. Po wpisaniu zapytania algorytm wyszukiwarki wyświetla odpowiednie wyniki wyszukiwania, które są całkowicie zorientowane na wprowadzone słowo kluczowe . I odwrotnie, oznacza to, że jeśli treść tekstowa nie zawiera odpowiednich słów kluczowych, Google i spółka nie mogą przypisać treści do odpowiednich zapytań. To sprawi, że będziesz praktycznie niewidoczny dla wyszukiwarek. Cel tekstów SEO jest jednak dokładnie odwrotny: stać się bardziej widocznym. Aby było to możliwe i aby Twój tekst był wypełniony idealnymi, ukierunkowanymi na grupę docelową słowami kluczowymi, powinieneś przeprowadzić dokładny research słów kluczowych .
Intencja wyszukiwania użytkownika jest tak samo ważna jak samo słowo kluczowe. Mówi ci, czego szuka wyszukiwarka w Internecie. Zainteresowania użytkownika można podzielić na 3 obszary:
INTENCJA WYSZUKIWANIA | WYJAŚNIENIE | PRZYKŁAD |
---|---|---|
Intencja wyszukiwania informacji | Użytkownik konkretnie szuka informacji i odpowiedzi na określone pytanie lub problem. | „Gotowanie szparagów”, „Stawianie ogrodzenia z siatki drucianej” |
Intencja wyszukiwania transakcyjnego | Użytkownik ma już jasne zamiary zakupu lub działania. | „Kup smart TV”, „Wynajem samochodu do 200 euro miesięcznie” |
Intencja wyszukiwania nawigacyjnego | Użytkownik chce się zorientować i/lub szuka czegoś bardzo konkretnego. | „Strona internetowa Adidas”, „Sklep Apple” |
Intencja wyszukiwania pomaga dostosować treść do intencji użytkownika . Ale bądź ostrożny: niektóre słowa kluczowe mogą być powiązane z różnymi rodzajami intencji. Jeśli nie można jednoznacznie określić zainteresowania użytkownika słowem kluczowym, można postępować w następujący sposób:
Po wykonaniu tych kroków będziesz mieć lepszy wgląd w to, co Google dobrze pozycjonuje w wynikach wyszukiwania dla tego słowa kluczowego i wyświetla użytkownikom. Daje to orientację i wiesz, w jakim kierunku możesz obrać swoje treści.
Jednym z najważniejszych punktów tekstu zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarek jest to, że optymalizacja nie powinna skupiać się na wyszukiwarce, ale na samym użytkowniku . Na pierwszy rzut oka może się to wydawać sprzeczne, ale jest to dość proste do wyjaśnienia: głównym priorytetem Google jest wyświetlanie tylko najbardziej odpowiednich wyników wyszukiwania dla zapytań , aby odpowiadać na zapytania w najlepszy możliwy sposób. W tym celu algorytm wyszukiwarki szuka dopasowań między wyszukiwanym hasłem a witryną. Jeśli masz na myśli pytania i problemy użytkowników i konkretnie na nie odpowiadasz, Twoje treści są predestynowane do wylądowania na dobrej pozycji. Aby dać się znaleźć, być widocznym i oferować wartość dodaną, ważne jest, aby wiedzieć, czego szukają potencjalni użytkownicy, jak to robią iz jakim zamiarem. W ten sposób możesz najlepiej zaspokoić ich potrzeby i potrzeby wyszukiwarki.