Niedawno przeprowadzone drobne badanie przez Joy Hawkins ujawniło, że usunięcie adresu z Twojego Profilu Firmy Google może skutkować znacznym pogorszeniem się Twojej pozycji w pakiecie lokalnym i Google Maps.
Google i jego wskazówki dotyczące adresów
Istotne jest to, że sam Google w swoich poradach i wytycznych podkreśla: "Uwaga: jeśli nie obsługujesz klientów na miejscu w siedzibie swojej firmy, nie podawaj adresu w karcie „Informacje” w Menadżerze Profilu Firmy. Pole „lokalizacja firmy” powinno pozostać puste."
Jednak Joy, działając na rzecz jednego ze swoich klientów, dokonała tego usunięcia i zauważyła drastyczny spadek rankingów. Po powrotnym dodaniu adresu, rankingi wróciły do normy. Poniżej przedstawiamy wykres, który ilustruje pozycje rankingowe przed i po usunięciu adresu, a następnie po jego ponownym dodaniu.
Eksperyment z usunięciem adresu
Chcąc potwierdzić swoje odkrycia, Joy przeprowadziła podobny eksperyment dla innego klienta i zaobserwowała identyczne rezultaty, potwierdzając swoje wcześniejsze wyniki.
Modyfikacja adresu w Profilu Firmy
Adres na profilu firmy można edytować w sekcji "Informacje", dostępnej tutaj. Usunięcie adresu lub przestawienie przełącznika na tryb niewidoczny dla klientów - obie te czynności mają takie same skutki, jak wyjaśniła Joy.
Potencjalne skutki usunięcia adresu
Niemniej jednak, jeśli zdecydujesz się na usunięcie adresu, prawdopodobnie doświadczysz znacznego spadku potencjalnych klientów, którzy znajdują Twoją firmę za pośrednictwem wyszukiwarki Google lub Google Maps. To ważna uwaga dla wszystkich właścicieli firm, którzy zastanawiają się, czy usunięcie adresu z ich profilu Google może mieć jakiekolwiek konsekwencje. Jak wynika z badania Joy Hawkins, decyzja ta może mieć poważne i negatywne skutki dla Twojej widoczności online i pozycji rankingowej.