Jeśli prowadzisz firmę wyłącznie online lub prowadzisz działalność tradycyjną z witryną sprzedaży — być może zastanawiasz się, czy dodanie bloga do witryny e-commerce jest wartościowe. Mimo że głównym celem Twojej witryny jest przyciąganie ruchu do Twoich produktów, istnieje wiele powodów, dla których dodanie bloga do witryny e-commerce jest korzystne — 10 z nich jest wyszczególnionych poniżej.
Na pewno zainwestujesz zarówno swój czas, jak i zasoby, aby zwiększyć ruch w swojej witrynie e-commerce – a blog jest jedną z najskuteczniejszych bezpłatnych metod. Dodanie bloga do witryny e-commerce drastycznie zwiększy ilość treści, które zawiera Twoja witryna. Im więcej masz treści, tym więcej będzie indeksowana Twoja witryna – i tym więcej potencjalnych klientów znajdzie drogę do Twojej witryny w sposób organiczny. Aby uzyskać najlepsze wyniki, napełnij swoje posty na blogu obydwoma popularnymi słowami kluczowymi.
Udostępniając swoje nowe posty na blogu w swoich profilach w mediach społecznościowych, utworzysz więcej linków zwrotnych do swojej witryny, co jeszcze bardziej poprawi Twoje SEO .
Wiele witryn e-commerce wykorzystuje swoje blogi jako metodę budowania marki jako ekspertów branżowych. Twoje posty na blogu mogą zawierać wskazówki i porady, których szukają Twoi docelowi odbiorcy, samouczki i najnowsze wiadomości z branży. Chociaż możesz dodawać posty na blogu, które zawierają informacje o sprzedaży, w celach brandingowych, skup się bardziej na dodawaniu wartości swoim klientom.
Zamiast zakładać stronę internetową, którą Twoi klienci odwiedzają tylko podczas zakupów, możesz wykorzystać swojego bloga jako metodę ciągłego angażowania klientów. Można to osiągnąć na wiele sposobów, a poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, które pomogą Ci podążać we właściwym kierunku.
Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty odchudzające, możesz podzielić się historiami sukcesu klientów.
Opowiedz historię — historia, którą opowiadasz, może być wszystkim, od inspirujących historii związanych z Twoją branżą, inspirujących historii, którymi podzielili się Twoi klienci, lub historii o tym, jak powstała Twoja firma.
Publikuj zdjęcia i filmy — podczas gdy Twoja witryna e-commerce z pewnością zawiera zdjęcia sprzedawanych produktów, Twój blog jest dodatkowym miejscem, w którym możesz wykorzystać elementy wizualne, aby zaangażować klientów. Może to być krótki film pokazujący, jak złożyć produkt, różne metody korzystania z produktu lub zdjęcia i filmy, które nie są związane z produktem, ale są odpowiednie dla docelowych odbiorców.
Na przykład, jeśli sprzedajesz artykuły dla zwierząt, możesz udostępniać śmieszne filmy i zdjęcia zwierząt domowych.
Nawet jeśli korzystasz z marketingu e-mail opt-in dla swoich ogłoszeń lub masz obszar w swojej witrynie e-commerce, w którym udostępniasz ogłoszenia – Twój nowy blog będzie doskonałym miejscem, w którym Twoi klienci będą mogli dowiedzieć się o najnowszych wiadomościach i aktualnościach. Może to być wszystko, od nowych produktów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, sezonowych promocji lub wszystkiego, co chciałbyś się podzielić z Twoją firmą.
Twój blog e-commerce nie tylko zwiększy ruch w Twojej witrynie, ale także zwiększy konwersje. Twój blog sprawi, że poczujesz się bardziej wiarygodny i bliski, co zapewni nowym klientom większe poczucie pewności w dokonywanych przez nich zakupach.
Wiele blogów pozwala klientom komentować swoje posty, co sprawia, że Twoi klienci czują się częścią większej społeczności internetowej. Podobnie jak w przypadku mediów społecznościowych, upewnij się, że aktywnie odpowiadasz na wszystkie komentarze i prywatne wiadomości.
Bez obaw o dodawanie wątpliwych komentarzy lub spamu, ponieważ możesz skonfigurować swojego bloga w taki sposób, aby zatwierdzać wszystkie zewnętrzne komentarze przed ich opublikowaniem.
Możesz mieć najlepsze produkty lub usługi na świecie, ale jeśli nie budujesz lojalności wobec marki, liczba stałych klientów prawdopodobnie będzie niska. Jako firma działająca wyłącznie w Internecie lub firma, która sprzedaje online klientom z całego kraju lub z całego świata, musisz znaleźć sposób na budowanie lojalności wobec marki.
Chociaż sam Twój blog nie zbuduje lojalności wobec marki, odgrywa on kluczową rolę w tym procesie. Dopóki Twoje posty są odpowiednio zbalansowane między profesjonalizmem, zabawą, trafnością i informacją – pomogą one zbudować lojalność. Nie zapomnij podkreślić zaangażowania społeczności i organizacji charytatywnych w swoich postach na blogu, ponieważ klienci lubią wspierać firmy, które są powiązane z czymś większym niż oni sami.
Twoje posty na blogu muszą mieć przyciski umożliwiające czytelnikom szybkie i łatwe udostępnianie postów w mediach społecznościowych i/lub wysyłanie ich pocztą e-mail do znajomych. Niezależnie od tego, czy publikujesz bloga z inspirującą historią, czy wciągającym filmem – możliwość dzielenia się nim z masą zapewnia możliwość „stania się wirusowym”.
Nawet jeśli nie zdobędziesz milionów udostępnień, możesz dotrzeć do znacznie większej części docelowych odbiorców, konsekwentnie publikując angażujące i odpowiednie blogi.
Każdy tworzony przez Ciebie post na blogu ma unikalny adres URL, który można dodać do postów w mediach społecznościowych i połączyć z nim w innych działaniach marketingowych online. Możesz dodawać przyciski, aby „polubić” lub „udostępnić” posty na swoim blogu, co jest istotną częścią zwiększania zasięgu w mediach społecznościowych.
Nie zapomnij mieć przycisków na swojej stronie internetowej i blogu, które również prowadzą do twoich profili w mediach społecznościowych, co dodatkowo pomoże ci zdobyć więcej fanów i obserwujących.
Niezależnie od budżetu marketingowego, Twój blog jest bardzo skuteczną formą darmowego marketingu. Chociaż możesz zdecydować się zapłacić za promowanie niektórych postów na blogu, każdy post zbierze ciągły strumień ruchu organicznego. Niektóre posty będą istotne przez miesiące, a inne przez lata — ale wygenerowany przez nie ruch wymaga jedynie zainwestowania czasu w tworzenie i publikowanie.
Powyższe 10 powodów to najbardziej godne uwagi powody, dla których blogi e-commerce są korzystne. Chociaż wyniki nie zostaną osiągnięte z dnia na dzień, Twój blog e-commerce zacznie się opłacać w ciągu pierwszych kilku miesięcy.