30 lis, 2022
admin2023

10 sposobów na skuteczne wypromowanie Twojego sklepu internetowego

Jeśli masz dobrze prosperujący biznes offline, marketing nie jest Ci obcy. Jednak strategie kierowania ruchu do Twojego sklepu internetowego mogą wymagać zupełnie innych rozwiązań. 

Jak promować mój sklep internetowy?

Spis treści

Dzięki swojemu sklepowi internetowemu będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów niż kiedykolwiek wcześniej — i będziesz mieć pełną kontrolę nad ich doświadczeniami zakupowymi. Ale to nie jest sytuacja typu „dziś robię sklep, jutro mam nowych klientów”.

W tym artykule omówimy niektóre z najlepszych sposobów na pokazanie nowego sklepu internetowego osobom, które chcą coś kupić. Zastanowimy się nie tylko, jak przyciągnąć ruch do Twojej witryny, ale także jak zintegrować marketing między Twoim sklepem internetowym a firmami offline, aby jak najlepiej wykorzystać wszystkie Twoje kanały. 

Kierowanie ruchu do Twojego sklepu internetowego

Możesz myśleć o marketingu swojej witryny e-commerce w kategoriach trzech głównych odbiorców:

  1. Osoby, które robiły już u Ciebie zakupy lub przynajmniej wiedzą o Twoim sklepie
  2. Osoby, które szukają produktu, który oferujesz
  3. Osoby, które chciałyby mieć oferowany przez Ciebie produkt, gdyby o nim wiedziały

Chociaż jest to, co prawda, uproszczony sposób myślenia o tym, to trójstronne podejście może pomóc ci przemyśleć różne działania marketingowe oraz podzielić czas i budżet.

Twoi pierwsi odbiorcy, ludzie, którzy cię znają, powinni mieć bezpośredni kontakt — za pośrednictwem poczty e-mail, marketingu treści lub mediów społecznościowych. Możesz komunikować się z nimi bezpośrednio i „za darmo” (nie licząc budżetu, który możesz wydać na narzędzia).

W przypadku drugiej grupy odbiorców musisz znaleźć sposób, by mogli odkryć oferowane przez Ciebie produkty, które spełniają ich potrzeby. Może to obejmować optymalizację wyszukiwarek (SEO), tworzenie treści (np. blogowanie) i marketing w wyszukiwarkach.

W przypadku trzeciej grupy odbiorców musisz myśleć w kategoriach świadomości marki. Czy oferujesz rozwiązanie problemu, o którym jeszcze nie wiedzą? A może Twoja grupa docelowa korzysta z rozwiązania konkurencji? Odpowiedzi będą miały wpływ na to, jak podejdziesz do marketingu.

Po skonfigurowaniu sklepu możesz rozpocząć promowanie swojej witryny wśród istniejącej bazy klientów. Porozmawiamy również o tym, jak sprawić, by Twoja witryna była łatwa do znalezienia dla nowych klientów zainteresowanych Twoim produktem i jak mądrze wydawać budżet na reklamę, aby dotrzeć z przekazem do użytkowników o dużym zainteresowaniu.

10 taktyk marketingowych promujących Twój sklep internetowy

Od marketingu, przez obecnych klientów, po pozyskiwanie nowych — spójrzmy na dziesięć taktyk, których możesz użyć, aby zwiększyć ruch w swoim nowym sklepie internetowym.

1. Wykorzystaj (i buduj) swoją listę e-mailową.

Nawet w sklepie stacjonarnym ważna jest silna strategia marketingu e-mailowego . Zbierz jak najwięcej adresów e-mail — klientów, potencjalnych klientów, osób zainteresowanych Twoimi wydarzeniami itp. Po uruchomieniu będziesz mógł wysłać e-mail do wszystkich tych osób, informując ich, że mogą odwiedzić Twój sklep online .

Może to być dobry moment, aby rozważyć zaoferowanie promocji osobom z Twojej listy e-mailowej , a nawet zniżki za polecenie, aby zachęcić klientów do udostępniania Twojej witryny znajomym i rodzinie.

E-mail nadal jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w zestawie narzędzi e-commerce, więc upewnij się, że nadal gromadzisz adresy e-mail w swojej witrynie. Niektóre marki używają wyskakujących okienek, aby zachęcić użytkowników do wpisania adresu e-mail w zamian za niewielką promocję, na przykład 15% zniżki na pierwszy zakup lub bezpłatną wysyłkę.

Powinieneś także upewnić się, że utrzymujesz stały przepływ komunikacji ze swoją listą e-mailową. Opracuj regularną częstotliwość e-maili i uwzględniaj promocje, nowe treści, premiery produktów i inne wiadomości, które mogą zachęcić klientów do odwiedzenia Twojej witryny.

2. Zwiększ swoją organiczną obecność w mediach społecznościowych.

Prowadząc działalność online, będziesz chciał wykorzystać każdą okazję, aby zwiększyć swoje cyfrowe zaangażowanie . Jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów jest okazanie trochę więcej miłości swoim kanałom w mediach społecznościowych i upewnienie się, że są one zaopatrzone w żywe obrazy i wciągające filmy.

Świetne sposoby na  wykorzystanie mediów społecznościowych to organizowanie prezentów, współpraca z blogerami aktywnymi w Twojej niszy i używanie odpowiednich hashtagów.Bonbonbon Promuj sklep internetowy

Źródło: Instagram

Jeśli masz już dość solidną obecność w kanałach społecznościowych z podstawową publicznością, nadszedł czas, aby to wykorzystać. Zwiększ częstotliwość postów i poświęć trochę więcej czasu na tworzenie bogatych treści wizualnych i krótkich, wciągających filmów. Zwiększenie zaangażowania wśród obserwujących zwiększa szansę na świadomość marki wśród obserwujących. Zachęcaj do udostępniania i uwzględniaj treści tworzone przez użytkowników.

Jeśli Twoja obecność w mediach społecznościowych wymaga trochę pracy, nadszedł czas. Nie musisz być wszędzie. Upewnij się, że jesteś obecny w kanałach, które są odpowiednie dla twojego docelowego klienta i włóż tam swoją energię.

3. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) obejmuje wiele rzeczy, a próba optymalizacji może doprowadzić Cię do miejsca, w którym marzyłeś, by się znaleźć. Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać, jeśli dopiero zaczynasz.

Postaw się w myślach swojego użytkownika — jak Twoi odbiorcy docelowi mówią o Twoich produktach i co chcą wiedzieć?

Zwróć uwagę na treść na stronie. Treść na stronie odnosi się do tytułów i opisów produktów, obrazów, wszelkich blogów lub innych treści, które możesz mieć itp. Chcesz mieć pewność, że treść w naturalny sposób używa języka, którego mogą używać Twoi klienci podczas wyszukiwania powiązanych produktów, i odpowiada na ich pytania.

Metatagi są również ważne. Tagi tytułowe, które są jak nagłówki dla wyszukiwarki, pomagają wyszukiwarce dowiedzieć się, o czym jest każda strona. Każda strona Twojej witryny powinna mieć swój własny, unikalny tag tytułowy. Metaopisy to krótkie podsumowania każdej strony. Gdy Twoja witryna pojawi się na stronie wyników wyszukiwania, użytkownicy zobaczą przede wszystkim Twój tag tytułowy i metaopis.

4. Twórz ciekawe, przydatne treści.

Tworzenie świetnych treści dla osób, które chcą kupić Twój produkt, to świetny sposób na przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny i dostarczanie pomocnych informacji, które pozycjonują Twoją markę jako autorytatywny głos w Twojej branży. Przeczytaj więcej o tym, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego.

Kiedy właściciel Bavarian Clockworks , Robert Ellis , otwierał swój sklep internetowy , postanowił stworzyć solidne strony z zasobami, które pomogą kupującym podejmować świadome decyzje dotyczące jego produktów — autentycznych niemieckich zegarów z kukułką.

„Nasze poradniki użytkownika stanowią jądro witryny” — mówi Ellis. „Zapewniają ogromną wartość potencjalnym klientom, a także są fantastyczne dla SEO”.Bavarian Clockworks Promuj sklep internetowy

5. Wypróbuj Google Ads.

Używanie Google Ads do marketingu w wyszukiwarkach daje Ci możliwość licytowania słów kluczowych, dzięki czemu możesz wyświetlać się jako pierwszy na stronach wyników wyszukiwania. Zdobycie upragnionego „najwyższego miejsca” jest tym, o co chodzi w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek — ale uwaga, Google Ads nadal będzie wyświetlać się jako pierwszy. 

Marketing w wyszukiwarkach to świetny sposób na reklamowanie witryny, ponieważ nie wymaga żadnego projektu i może być bardzo skuteczny w generowaniu nowego ruchu. Otrzymasz wyniki w czasie rzeczywistym i możesz na bieżąco dostosowywać strategie kampanii w oparciu o skuteczność. 

6. Reklamuj się na platformach społecznościowych.

Media społecznościowe to świetne miejsce do skoncentrowania wydatków na reklamę, ponieważ wiesz, że ludzie spędzają czas na platformach społecznościowych. Gdybyś miał kupić billboard, na której ulicy najlepiej go postawić? Pomyśl też o takiej reklamie w mediach społecznościowych .

Jeśli twoi odbiorcy spędzają dużo czasu na Instagramie, ale nie na Twitterze, będziesz chciał skoncentrować swoje wydatki na Instagramie.

Możesz używać zdjęć i filmów w swoich reklamach, ale zacznij od małych kroków. Reklama ze zdjęciem może być świetnym sposobem na zaprezentowanie produktu nowym osobom. Wypróbuj proste, atrakcyjne zdjęcia używanego produktu i dostosuj taktykę na podstawie tego, jak dobrze radzi sobie w ciągu pierwszych kilku tygodni.

7. Współpracuj z komplementarnymi markami.

Twórz partnerstwa z innymi markami w celu wzajemnej promocji. Znajdź firmę z podobną grupą docelową, ale komplementarnym produktem. W ten sposób każdy partner biznesowy dociera do zupełnie nowej, ale odpowiedniej grupy odbiorców. Na przykład, jeśli sprzedajesz sprzęt outdoorowy, odpowiednią współpracą może być marka specjalizująca się w butach turystycznych.

Rzeczywiste metody wzajemnej promocji mogą się różnić i istnieją sposoby, aby to zrobić na każdym poziomie ścieżki. Działaniami na szczycie ścieżki mogą być takie rzeczy, jak współsponsorowanie podcastu lub bloga o życiu na świeżym powietrzu. W zależności od pory roku, przewodnik po prezentach pod wspólną marką może być świetną inicjatywą. Lub możesz nawet zrobić promocje na dole ścieżki, takie jak oferowanie zniżki na jeden produkt przy zakupie innego.

8. Uczestnicz w wydarzeniach i dyskusjach online.

Wraz ze wzrostem komunikacji i wydarzeń online mogą pojawić się możliwości zwiększenia świadomości marki wśród docelowych społeczności. Wykorzystaj swoją wiedzę, uczestnicząc w seminariach internetowych lub wirtualnych konferencjach, aby przekazać informacje o swojej firmie.

Znajdź wszelkie możliwości dla wirtualnych centrów handlowych i targowisk i wykorzystaj je.

9. Rozważ wykorzystanie influencer marketingu.

Influencerzy to ludzie, którzy mają dużą publiczność online i mają moc „wpływania” na zachowania zakupowe tej publiczności.

Współpraca z odpowiednim influencerem może sprawić, że Twój produkt pojawi się przed ogromną liczbą potencjalnych klientów, zwiększając świadomość Twojej marki . Aby jak najlepiej wykorzystać marketing wpływowy, upewnij się, że obserwowani przez Ciebie influencerzy są zgodni z grupą docelową, a ich wartości są zgodne z Twoją marką.

Typowe taktyki marketingu influencerów  obejmują pisanie postów na blogu o Twoim produkcie, publikowanie treści w mediach społecznościowych recenzujących lub demonstrujących Twój produkt lub mówienie o Twoim produkcie na wydarzeniu.

10. Wykorzystaj swoje sklepy offline.

Jeśli Twoja tradycyjna firma cieszy się dużą rozpoznawalnością i lojalnymi zwolennikami, możesz wykorzystać czas, jaki spędzasz osobiście z klientami, aby zwiększyć ruch w swoim nowym sklepie internetowym. 

Na przykład możesz użyć nieinwazyjnych sposobów, aby pomóc klientom pozostać zaangażowanymi w Twoją markę nawet po opuszczeniu sklepu. Może to obejmować poproszenie ich o zapisanie się na Twoją listę e-mailową przy kasie, poinformowanie ich o naszym programie lojalnościowym dla klientów, jeśli taki posiadasz, oraz zwrócenie uwagi na promocje, które prowadzisz w mediach społecznościowych, które mogą chcieć śledzić. 

Rozważ oferowanie ulotek z kodami promocyjnymi, które mogą udostępniać znajomym i rodzinie, którzy mogą nie mieszkać w pobliżu Twojego sklepu stacjonarnego. Twoi klienci osobiście mogą być Twoimi największymi ewangelistami i mogą pomóc w szerzeniu Twojego przesłania daleko i szeroko.

Wniosek

Sprzedaż online po raz pierwszy lub zwiększenie obecności online, aby stać się ważnym kanałem sprzedaży detalicznej, może wydawać się zniechęcające, ale jest więcej niż wykonalne — zwłaszcza jeśli robisz to krok po kroku.

Bądź konsekwentny, bądź cierpliwy i nie daj się przytłoczyć, robiąc zbyt wiele na raz. Wybierz kilka taktyk marketingowych , które Twoim zdaniem przyniosą najwięcej korzyści Twojej firmie. Następnie dostosuj i dostosuj, gdy zaczniesz widzieć wyniki.

Najczęściej zadawane pytania

Jak zdecydować, które strategie marketingowe mają największy sens w przypadku mojego sklepu internetowego?

Istnieje wiele sposobów wykorzystania marketingu do promocji firmy; Jednak to, jakie strategie powinieneś zastosować, będzie zależeć od Twojej firmy i Twoich celów. Oto kilka pytań, które należy zadać: czy Twoja marka offline zapewnia silną listę e-mailową? Jeśli tak, może zacznij od przekazania tego słowa w ten sposób. Czy odbiorcy Twoich produktów gromadzą się na określonych platformach społecznościowych? Jeśli tak, te kanały byłyby dobrym miejscem do skupienia się. Czy Twoim głównym celem jest dotarcie do nowych klientów, którzy obecnie nie znają Twojej marki?
Być może będziesz musiał zwiększyć ruch organiczny w oparciu o strategię SEO i treści.

Jak uzyskać więcej ruchu organicznego na mojej stronie e-commerce?

Kluczem do kierowania ruchu organicznego do Twojej witryny jest SEO. Musisz sprawić, by Twoja witryna była łatwa do znalezienia dla osób, które nie znają Twojej marki, ale potrzebują Twoich produktów. Upewnij się, że wszystkie treści w Twojej witrynie są zgodne z najlepszymi praktykami SEO i rozważ tworzenie dodatkowych treści w ramach strategii marketingu treści, aby dotrzeć do nowych klientów.

Jakie najlepsze praktyki SEO pomogą mojej firmie e-commerce?

Ogólnie rzecz biorąc, Twoja strategia SEO powinna obejmować wszystkie następujące elementy: badanie słów kluczowych, architekturę witryny, SEO na stronie i techniczne, marketing treści, budowanie linków i jakąś formę pomiaru sukcesu. Chociaż zaczynanie od SEO może być kuszące, aby próbować upchać słowa kluczowe we wszystkim, upewnij się, że piszesz również dla ludzi. Zastanów się, czego szukają ludzie, którzy mogą chcieć Twoich produktów. Niech to wpłynie na słowa kluczowe, których używasz w swoich treściach. Upewnij się, że metatagi, opisy i adresy URL zawierają dokładny opis tego, co użytkownik faktycznie znajdzie na stronie.

Na jakich platformach społecznościowych powinienem promować swój sklep internetowy?

To jest pytanie, na które można odpowiedzieć innym pytaniem: na jakich platformach społecznościowych są moi docelowi odbiorcy? Przeprowadzaj badania rynku i twórz persony, jeśli nie masz pewności co do preferencji docelowych odbiorców.

Jak zachęcić więcej osób do recenzowania moich produktów?

Treści generowane przez użytkowników i recenzje produktów są niezwykle ważne. Ponieważ kupujący nie mogą osobiście zobaczyć ani dotknąć produktów, polegają na opiniach osób trzecich przed dokonaniem zakupu online, zwłaszcza jeśli nigdy wcześniej nie robili u Ciebie zakupów. Możesz zachęcić klientów do recenzji Twoich produktów, tworząc i automatyzując proces proszenia o recenzje i działań następczych. Ułatw klientom wystawianie recenzji, na przykład udostępniając szablon z pytaniami, na które należy odpowiedzieć.

Przeczytaj także:

Współpracujemy z CODEXO

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram