13 paź, 2022
admin2023

Ile kosztuje strona internetowa? (2024)

Ile kosztuje strona internetowa? Dla firmy posiadanie źle zaprojektowanej strony internetowej lub, co gorsza, brak strony internetowej może być szkodliwe dla pozyskiwania klientów. W rzeczywistości 88% konsumentów online jest mniej skłonnych do powrotu na stronę internetową po złych doświadczeniach. Dlatego, aby zmaksymalizować szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie klientów, warto nadać priorytet swojej obecności w Internecie.

Spis treści

Cena stworzenia strony internetowej może się znacznie różnić w zależności od wielu czynników, takich jak jej rozmiar i złożoność, potrzeby dotyczące projektowania i funkcjonalności, a także koszty związane z hostingiem i utrzymaniem strony. W niektórych przypadkach cena stworzenia prostego, statycznego serwisu internetowego może zaczynać się już od kilkuset złotych, podczas gdy bardziej zaawansowane witryny mogą kosztować kilka tysięcy lub nawet więcej.

5 kluczowych czynników, które wpływają na koszt budowy strony internetowej

Na średni koszt budowy strony internetowej wpływa wiele czynników. Charakter każdej firmy jest różny, podobnie jak potrzeby związane z witryną. Na przykład zmienne, które wchodzą w grę podczas budowy strony internetowej dla dostawcy analityki danych, są zupełnie inne niż te związane z tworzeniem małej witryny przeznaczonej do blogowania. Jeśli dopiero zaczynasz, spójrz na naszą infografikę, przedstawiającą minimalne ceny dla każdej z kategorii stron www.

W kolejnych sekcjach omówimy niektóre elementy, które mogą wpłynąć na koszt budowy strony internetowej. Należy zauważyć, że nie jest to wyczerpująca lista. W rzeczywistości istnieje wiele innych czynników charakterystycznych dla każdej firmy i projektu witryny.

Nazwa domeny

Pierwszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest nazwa domeny. Zakup nowej nazwy domeny dla Twojej witryny będzie zazwyczaj kosztować od kilkunastu do 100 zł rocznie. Należy jednak pamiętać, że koszt może się różnić w zależności od kilku czynników, w tym:

  • Rejestrator domen: Rejestrator to podmiot, który pomaga w zakupie i rejestracji nazwy domeny. Do wyboru jest wielu rejestratorów, z których każdy oferuje inne pakiety i funkcje w różnych cenach.
  • Domena najwyższego poziomu (TLD): TLD odnosi się do rozszerzenia na końcu nazwy domeny. Uznane domeny TLD, takie jak „.com” i „.org”, zwykle kosztują więcej niż „.site” lub „.xyz”.
  • Długość zobowiązania: Większość rejestratorów oferuje różne ceny w zależności od długości umowy. Dłuższe zobowiązanie kosztuje Cię mniej na dłuższą metę, podczas gdy krótsza umowa jest bardziej opłacalna w krótkim okresie.
  • Prywatność domeny: chociaż podanie danych osobowych jest wymagane podczas rejestracji domeny, możesz uniemożliwić dostęp do tych informacji publicznie. Za dodatkową opłatą rejestratorzy oferują klientom funkcje prywatności, które chronią ich tożsamość i zachowują anonimowość.

Funkcjonalność strony internetowej

Funkcjonalność odgrywa kluczową rolę w określaniu kosztów serwisu. Mówiąc najprościej, im więcej funkcji dodasz do swojej witryny, tym wyższy będzie koszt. Funkcje witryny mogą obejmować zarówno podstawowe, integralne dla Twojej firmy, jak i opcjonalne, mające na celu poprawę komfortu użytkowania. Oto kilka przykładów:

  • Funkcje e-commerce: Obejmuje wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia witryny e-commerce . Aby te firmy mogły działać, witryny muszą być wyposażone w kilka funkcji projektowych, które umożliwiają klientom znajdowanie i kupowanie produktów. Podstawowe elementy projektu sklepu internetowego obejmują portale klientów, przetwarzanie płatności, wiele opcji dostawy i realizację zamówień. Chociaż ceny są różne, koszty projektowania w pełni niestandardowej tradycyjnej witryny e-commerce mogą z łatwością przekroczyć kilka tysięcy zł.
  • Portale członkowskie: Jak sama nazwa wskazuje, jest to zamknięta część witryny, do której mają dostęp tylko zarejestrowani członkowie. Zainstalowanie tych portali to świetny sposób na zwiększenie wiarygodności treści, zapewnienie uproszczonego doświadczenia użytkownika odwiedzającym witrynę internetową i poszerzenie bazy lojalnych klientów. 
  • Usługi subskrypcji: te funkcje są wymagane do skonfigurowania modelu subskrypcji dla Twojej witryny. Są to regularne usługi uzupełniania, które oferują cykliczne dostawy produktów lub usługi kuratorskie, które dostarczają produkty w zależności od potrzeb każdego klienta. 
  • Programowanie niestandardowe: podczas gdy witryna małej firmy nie wymaga wiele programowania zaplecza, inne firmy mogą potrzebować bardziej złożonych elementów projektu dla swoich witryn. Dobrym tego przykładem są portale internetowe. Te strony internetowe obsługują dużą ilość danych i zapewniają dostosowany dostęp do różnych użytkowników. W przypadku tak złożonych architektur może być konieczne zatrudnienie programisty internetowego w celu dodania niestandardowego kodu. To sytuacja, w której konieczne jest indywidualne podejście do wyceny.

Utrzymanie strony internetowej

Utrzymanie witryny jest integralną częścią Twojej firmy, ponieważ zapewnia jej funkcjonalność i bezpieczeństwo. Mimo to wiele osób nie uwzględnia dokładnie kosztów utrzymania podczas planowania swojego budżetu. Niektóre zadania, które są częścią utrzymania witryny, obejmują:

  • Naprawianie uszkodzonych linków
  • Łatanie problemów z CMS i oprogramowaniem serwera
  • Kwartalne testowanie wszystkich formularzy i funkcji e-commerce
  • Naprawianie luk w zabezpieczeniach
  • Regularne tworzenie kopii zapasowej witryny

Te zadania są zazwyczaj wykonywane przez wyspecjalizowane agencje lub programistów internetowych, a koszt będzie się różnić w zależności od rozmiaru i złożoności witryny.

Rozmiar strony

Liczba funkcji witryny i złożoność architektury witryny nie są jedynymi zmiennymi, które mogą zwiększać koszty projektowania stron internetowych. W wielu przypadkach sam rozmiar strony internetowej może być równie ważnym czynnikiem.

Różnica w kosztach budowy dużej i małej witryny jest znaczna. Zbudowanie witryny e-commerce składającej się z 500 stron będzie wymagało znacznej ilości czasu i wysiłku, co znajdzie odzwierciedlenie w tym, ile płacisz za usługi tworzenia stron internetowych. Natomiast prostą witrynę internetową, która zawiera standardowy szablon i tylko kilka stron, można zbudować za ułamek tego kosztu.

Poniższa tabela ilustruje tę różnicę :

Rodzaj strony internetowejSzacowany koszt projektu
Witryna dla małych firm (od 2 do 16 stron)Od 800 zł
Witryna dla dużych firm (od 17 do 75 stron)Od 1700 zł
Witryna e-commerce (od 100 do 1000 produktów)Od 3500 zł
Witryna z dużą ilością danych (20 do 2000 stron)wycena indywidualna

Platforma hostingu stron internetowych

Hosting musi różnić się w zależności od firmy. Jeśli Twoja firma działa stricte online, powinieneś zdecydować się na hosting serwera dedykowanego. Umożliwi to obsłużenie potencjalnego wzrostu ruchu bez przestojów serwera. Co więcej, będziesz mieć dostęp do zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, które pomogą Ci lepiej chronić poufne dane Twoich klientów.

Hosting współdzielony jest wygodniejszą opcją, jeśli nie planujesz korzystać z własnej witryny w celu generowania przychodów. Przystępność cenowa tych planów w połączeniu z ich niskimi wymaganiami w zakresie konserwacji sprawia, że ​​są one idealne dla stron internetowych składających się tylko z kilku stron treści.

Hosting wirtualnego serwera prywatnego (VPS) zajmuje środek między hostingiem dedykowanym a hostingiem współdzielonym. Masz dostęp do niektórych opcji kontroli i dostosowywania, ale nadal nie masz wystarczającej przepustowości, aby obsłużyć duży ruch.

3 sposoby na zbudowanie strony i jak to wpłynie na koszty

Ostatecznie koszt budowy strony internetowej sprowadza się do tego, jak chcesz poradzić sobie z projektem: zrób to sam i zaoszczędź pieniądze lub zachowaj usługi profesjonalisty i ponieś wyższe koszty. Poniżej ważono zalety i wady każdego podejścia.

Zrób to sam

Oczywiście najlepszym i najbardziej opłacalnym wyjściemy byłoby stworzenie strony www samodzielnie. Niestety, to nie takie proste, a sama budowa strony to tylko wierzchołek góry lodowej. Pod nim kryje się bardzo wiele aspektów technicznych, które należy wziąć pod uwagę przy realizacji projektu, który ma docelowo odnieść sukces w sieci.

Mniemamy, że jeśli trafiłeś na tą stronę, nie jesteś specjalistą i chcesz powierzyć stworzenie strony internetowej Specjalistom.

Zatrudnij niezależnego profesjonalistę

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja witryna jest na odpowiednim poziomie, najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie freelancera. Doświadczeni projektanci stron internetowych mogą wcielić w życie Twoje pomysły, zasugerować funkcje, które mogą usprawnić Twój biznes i pomóc w nawigacji po uruchomieniu witryny bez żadnych problemów.

Tacy specjaliści mogą pomóc Ci zbudować niestandardową stronę internetową w różnych przedziałach cenowych i ściśle współpracować z Tobą, aby zapewnić sukces Twojego przedsięwzięcia online.

Plusy

  • Masz gwarancję, że otrzymasz profesjonalnie wyglądającą witrynę internetową.
  • Nie będziesz musiał spędzać tygodni na nauce projektowania stron internetowych.
  • Niezależny talent może pomóc w zarządzaniu uruchomieniem witryny.

Minusy

  • Praca z profesjonalistą może wymagać znacznych nakładów finansowych, zwłaszcza jeśli projekt jest zbyt złożony.
  • Jeśli w przyszłości będziesz musiał wprowadzić zmiany w witrynie, istnieje szansa, że ​​niezależny specjalista może nie być dostępny do zatrudnienia. Nowy freelancer będzie potrzebował trochę czasu na zapoznanie się z istniejącym kodem.
  • Jeśli nie znasz się na technologii, możesz mieć problemy z przekazaniem swoich pomysłów.

Ile to będzie kosztować?

Koszt zostanie określony przez kilka czynników, a mianowicie stawkę godzinową niezależnego profesjonalisty, funkcje strony internetowej, niestandardowe programowanie i objętość strony.

Skorzystaj z agencji

Firmy, które rutynowo zajmują się złożonymi projektami, mogą odnieść ogromne korzyści z zatrudnienia profesjonalnej agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych. Oprócz obsługi zaawansowanych projektów stron internetowych agencje te mogą również świadczyć szeroki zakres usług wykraczających poza zakres tworzenia stron internetowych.

Praca z agencją projektowania stron internetowych może kosztować dziesiątki tysięcy dolarów, dlatego ich baza klientów składa się głównie z dużych organizacji.

Plusy

  • Agencje mają zasoby do realizacji złożonych projektów.
  • Oferują kompleksowy pakiet, który obejmuje projektowanie stron internetowych, konserwację i usługi SEO.
  • Mogą pomóc Ci zdefiniować strategię marketingową.

Wady

  • Ich cena jest poza zasięgiem większości właścicieli małych firm.
  • Ich ukończenie zajmuje więcej czasu.
  • Agencja nie będzie traktować priorytetowo małego projektu w taki sam sposób, jak zrobiłby to niezależny profesjonalista.

Rozpocznij z WDesign!

Nie jesteśmy ani indywidualnym profesjonalistą ani rozbudowaną agencją! Prezentujemy grupę specjalistów, łączonych w przypadku konkretnego projektu. Dzięki temu możesz liczyć na profesjonalizm, indywidualne podejście, możliwość realizacji dużych projektów, a jednocześnie atrakcyjne ceny i gwarancję oraz opiekę techniczną nad Twoją stroną www. Rozpocznij współpracę z WDesign już dziś. Napisz lub zadzwoń i skorzystaj z bezpłatnej wyceny Twojego zlecenia.

Wybierz dobrze!

Chociaż określenie dokładnego kosztu budowy strony internetowej może być trudną propozycją, znalezienie najlepszych talentów dla Twojej firmy już nie. Niezależnie od tego, czy jest to prosta witryna WordPress, czy duży sklep internetowy, jesteśmy gotowi, by podjąć się wyzwania.

Przeczytaj także:

Współpracujemy z CODEXO

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram