10 kwestii do sprawdzenia przed uruchomieniem strony internetowej

Przedstawiamy na podstawie naszego doświadczenia 10 krytycznych kroków, które powinniśmy sprawdzić przed uruchomieniem naszego projektu. Znajdziecie tu sprawdzenie kodu, dodanie mapy witryny i kilka innych rzeczy, o których zdarza się zapominać. Miłej lektury 🙂

Spis treści

Pomyślne uruchomienie strony internetowej nie jest łatwym zadaniem. Znasz te uczucie, kiedy uruchamiasz swój projekt, pewny tego, że wszystko działa jak należy, jednak już po chwili natrafiasz na pierwsze braki. Nawet mały błąd może zmienić sposób, w jaki ludzie przeglądają stronę internetową i związane z nią produkty. Oczywiście, możesz to poprawić później, jeśli witryna jest dla Ciebie, ale jeśli tworzysz ją dla klienta, musisz upewnić się, że wszystko działa sprawnie od pierwszego dnia — aby nawet najmniejsze błędy zostały naprawione, zanim staną się poważnymi problemami.

Oto przydatne sposoby, które znalazłem, aby nie zapomnieć o najważniejszych kwestiach.

1. Sprawdź stronę w różnych przeglądarkach

Tego nie można pominąć. Zawsze sprawdzaj, czy wszystko wygląda i działa tak, jak powinno w wielu przeglądarkach: Chrome, Opera, Microsoft Edge i Firefox to tylko kilka, które powinieneś przetestować. Ponieważ nawet jeśli witryna wygląda idealnie w przeglądarce Chrome, w innym miejscu może wyglądać jak kompletny bełkot, więc nigdy nie zakładaj niczego w tym względzie.

2. Nie zapomnij o tytułach i metadanych

Tytuł Twojej strony jest ważny nie tylko ze względów SEO, ale także dlatego, że daje przyszłym odwiedzającym pierwszy wgląd w to, co faktycznie mogą znaleźć, więc ustaw meta-tytuł dla każdej strony przed uruchomieniem i upewnij się, że odnosi się on do zawartości strony. Spróbuj też dołączyć metadane, takie jak opisy lub tagi. Chociaż nie są one tak ważne jak tytuły meta, jeśli chodzi o SEO, przyzwoity opis meta zachęci więcej użytkowników do sprawdzenia danej strony, a poprzez odpowiednie jej tagowanie ułatwiasz jej znalezienie.

3. Sprawdź linki

Nigdy nie bierz za pewnik, że linki wewnętrzne będą działać. Być może popełniłeś błąd ortograficzny lub wstawiając link do tekstu, zamiast wklejać adres URL, przypadkowo go skasowałeś i w rezultacie Twój link to nic innego jak losowo podkreślony tekst? Wierz lub nie, ale nawet zaawansowani webmasterzy popełniają te pozornie niedoświadczone błędy, więc sprawdź jeszcze raz. Niezbędne są zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne, ponieważ udane połączenie Twojej strony z domeną zaufanego partnera może pomóc Ci zdobyć tysiące klientów.

4. Testuj funkcjonalność

Łatwość, z jaką użytkownik może poruszać się po witrynie, jest kluczowa. Jeśli zamierzasz oferować klientom możliwość składania reklamacji przez np. formularz kontaktowy, przetestuj to sam, sprawdź, czy działa, a następnie przetestuj ponownie. Jeśli masz zamiar zaprosić ich do zakupów, sprawdź, czy system sprzedażowy jest odpowiednio zintegrowany z resztą serwisu. Sugerujemy, abyś zrobił to wszystko sam; w końcu prawdopodobnie nikt nie wie więcej o Twoich celach i pożądanych doświadczeniach klientów lepiej niż Ty. Zastanów się również nad wsparciem tych ustaleń testowaniem użytkowników: znajdziesz różne platformy oferujące usługi testowania w Internecie, a otrzymywanie pozytywnych lub negatywnych opinii od niezależnych użytkowników może mieć kluczowe znaczenie.

5. Walidacja

Przed uruchomieniem zweryfikuj kod HTML witryny zgodnie ze standardami ustalonymi przez Wide Web Consortium. Jeśli Twój test nie przejdzie pomyślnie testu, może to oznaczać, że wystąpiły poważne problemy, więc od Ciebie zależy, czy je wyszukasz i naprawisz. Należy pamiętać, że brak walidacji nie oznacza, że ​​nie będzie można uruchomić www, ale może oznaczać, że istnieją różne problemy, które mogą potencjalnie obniżyć komfort użytkownika.

6. Analityka

Zainstalowanie porządnego narzędzia analitycznego to świetny pomysł. Pomagają one mierzyć ważne statystyki, takie jak unikalni użytkownicy, konwersje i wyświetlenia stron, oraz powiadamiają, kiedy liczby zaczynają spadać. Google Analytics jest najpopularniejszym narzędziem i jest również dostępny za darmo, ale płatne aplikacje, takie jak Clicky lub Statcounter, mogą oferować bardziej szczegółowe dane. Niezależnie od tego, w jaki sposób są one agregowane, uzyskane statystyki mogą być kluczem do rozpoczęcia udanej kampanii marketingowej.

7. Dołącz mapę witryny

Zawsze pamiętaj o dodaniu pliku sitemap.xml do katalogu głównego, który pomoże wyszukiwarkom szybciej i sprawniej indeksować Twoją witrynę. Nie musisz nawet nic robić samodzielnie, ponieważ narzędzia takie jak XML-Sitemaps mogą stworzyć pełną mapę witryny bez Twojej interwencji. Alternatywnie w WordPressie możesz zainstalować wtyczkę Google XML Sitemap . Utworzenie takiej mapy jest wystarczająco szybkie i proste, a w dzisiejszym świecie jest to prawie wymóg, jeśli chcesz, aby witryna szybko została zaindeksowana w wyszukiwarce.

8. Pokaż kreatywny ekran „błąd 404”

Błąd 404, czyli odpowiedź „strona nie istnieje”, to jeden z najbardziej typowych błędów wykrytych podczas przeglądania. Za każdym razem, gdy użytkownik próbuje uzyskać dostęp do nieistniejącej strony, zostanie ona wyświetlona. Nie zadowalaj się jednak nijakim i podstawowym przesłaniem, ponieważ możesz dostosować sposób, w jaki „błąd 404” będzie wyglądał w Twojej witrynie. Postaraj się, aby użytkownicy wrócili na właściwe tory, oferując sugestie, których mogli szukać, lub po prostu pozwól im wrócić do strony głównej.

9. Skonfiguruj dla optymalnej wydajności

Optymalizacja jest kluczowa i pozwoli stronie zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, przyciągnąć nowych odbiorców i po prostu działać poprawnie. Dobrym sposobem na to jest zmniejszenie żądań HTML lub używanie sprite'ów CSS tam, gdzie to możliwe. Upewnij się również, że każda strona ładuje się płynnie i w pełni, że nie ma żadnych brakujących elementów lub irytujących (i niemożliwych do pominięcia) banerów reklamowych zakrywających ważne treści. I pamiętaj, że jednorazowa optymalizacja witryny nie wystarczy: po uruchomieniu musisz powtórzyć ten proces wiele razy.

10. Korekta

Zapewnienie wysokiej jakości treści tekstowej jest dokładnie tak samo ważne dla zadowolenia użytkownika, jak upewnienie się, że wszystkie aspekty techniczne działają poprawnie. Dlatego zawsze, gdy piszesz artykuł, wpis na blogu lub cokolwiek innego, poświęć trochę czasu na jego przeglądanie, w tym ustalenie, czy jest on łatwy do odczytania. Poproś przyjaciela lub członka rodziny, aby zrobił to samo, a następnie poproś ich, aby podzielili się swoimi przemyśleniami. Możesz ułatwić ten proces, unikając długich zdań i akapitów, dodając nagłówki i podkreślając język, który jest łatwy do zrozumienia.

Przeczytaj także:

Należymy do IT AGENCJA

Uwaga! Korzystamy z ciasteczek „Cookies”! Jeśli Ci to nie odpowiada, opuść naszą stronę.

POLECAMY:
  • Klimatyzacja Kraków
  • Wentylacja Krakówrekuperacja Kraków
Wszystkie prawa zastrzeżone  ©WDesign 2024
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram